Johanna Lindbäck

26 juli, 2010

Dagarna jag inte skriver…

Filed under: 5:an,Skrivande — Johanna @ 16:59

… fast jag ”skriver”. Menar det att jag sällan kan sitta sju dagar i sträck och spotta ur mig 3-6 sidor varje dag. Det går inte. Skriver kanske ett par dagar, sen kommer det alltid någon paus när jag inte får ur mig ett ord. Jag öppnar inte ens datorn och doc-et för att försöka. Måste komma på vad som ska hända eller tänka igenom/smälta något eller så.
Nu är detta bok 5 så jag vet att det blir så här, men det känns ändå lite stressande och oproduktivt. Sommarlovet är min startperoid, det vore swell om jag kunde ha åtminstone 60 sidor när jag börjar jobba igen. Då är jag inne i boken. Så även fast jag vet logiskt att jag inte är oproduktiv på dessa dagar kan de kännas jääkligt bortslösade när timmarna går och det inte händer något nytt i berättelsen. Rastlöst liksom. Note to self: slappna av.

Idag har hittills varit en mittemellandag. Jag har skrivit men för hand i mitt block, och det känns som jag mest tänkt. Sådärnöjd alltså. *Läser noten. Försöker slappna av.*

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

