Johanna Lindbäck

23 oktober, 2010

Gilla läget

Filed under: 5:an,Livet,Träna — Johanna @ 13:02

Det är två områden där det känns som att jag gör ständiga omstarter; skrivandet och springningen.

Förra helgen var jag borta på kurs tor-sön. Självklart inget skrivet då, hade nog med att kursa. Sen en full fart-vecka med tre bokade kvällar: bokcirkel, flytt av bokhora-kontoret, en bokbloggsträff kring min favvo Sarah Dessen. Nej, inget skrivet då heller. Idag började jag om. Nu jävlar!

Samma med springningen alltså. Det är bokmässor, resor, onda hälsenor, förkylningar. Känns som jag sprungit i två veckor, vilat i två-tre, sprungit igen i två ända sen… tja, april? Jag vet inte, men länge iaf.
Idag blev det en jättelugn och fin runda kring Årstaviken, helt superskönt. För att vara första gången på just 2 veckor så kändes det helt ok. Det blir spännande att se hur det känns imorgon i hälsenor och överallt.

På ett sätt är ju detta jäkligt frustrerande. Jag skulle så gärna vilja vara mer konsekvent och uthållig, att ha möjlighet till det. På ett annat sätt, inte bra att gå runt med frustrationen hela tiden. Verkligen inte. I mina glada stunder försöker jag bara gilla läget. Jag kan ju faktiskt träna andra roliga saker som inte är löpning, och jag har ju på just detta start-stopp-sättet ändå lyckats skriva fyra böcker. Och jag har ett jobb jag gillar, och kursen var jättebra, och bokcirklarna var roliga, och allt sånt där. Mm. Positive!

Nu ska jag fortsätta skriva igen. Det vore fantastiskt att knäcka 100 sidors-gränsen idag.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

