Johanna Lindbäck

7 november, 2010

Halvtidsskick

Filed under: 5:an — Johanna @ 13:25

Har nu gjort detta konstiga* som jag gör ibland: skickat mitt manus som är färdigt ungefär till hälften till min förläggare.
Vi tyckte båda det var jättebra – eller, jag sa det till henne, och hon höll med. Bra att vara överens 😉  Bra att gilla sitt manus också ju.
Var nyss ute och sprang och kom på lite grejer, men måste sanera mitt hem, tvätta, och förbereda jobb idag så får se om jag hinner skriva. Facit så här långt är iaf längden 118 sidor. Hade hoppats att jag skulle nå 120 den här veckan, men men. Jag har å andra sidan gjort de befintliga 118 mycket bättre!

* En del tycker det är konstigt att skicka innan det är färdigt, andra är lugna med det. Jag tillhör den senare gruppen.

1 kommentar »

  1. Visst är det bra att gilla sitt manus!

    Intressant.
    Har just gått ifrån min gamla metod delvis (”skicka hela”) genom att skicka fylligt 4-sidors synopsis. Sen fick jag en del bra fingervisningar faktiskt. Slipper merjobb genom att det var uppenbart för förläggaren att jag bör slopa en del sidospår och fokusera på annat.

    Kommentar av Amanda (Alla har en bok) — 8 november, 2010 @ 15:57 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

