Johanna Lindbäck

6 december, 2010

Jul i mitt hus

Filed under: 5:an,6:an,Kreativitet,Livet — Johanna @ 22:28

Det här är mitt samlade julpynt, men snyggt är det! Lisa Larssons lilla luciatåg, och en gullig mini-julstjärna.

Har detta något med skrivande att göra? Nej, inte speciellt, va.
Har jag skrivit något sen höstlovet? Nej på den också. Om det inte var för nästa lediga termin så hade jag varit stressad av detta, men nu känns det lugnt. Har tänkt massa på boken, så det är lite som en planeringspaus mitt i. Bättre koll på allt sen när jag sätter igång igen som väl realistiskt blir när jag får jullov.

Har också kommit på en lös ram för bok 6 och pitchat den för min förläggare. Det är den som brukar dra mig de sista jobbiga månaderna, tanken på den andra jättebra och spännande boken jag får skriva bara jag är färdig med den här tråkiga / tjatiga / utdragna / valfritt negativt ord. Man behöver stunder av tjuvtänkande då. Och nu har de stunderna blivit så vågade att jag outar idén! Och sätter tidsetikett på dem också, sommaren 2012. Herre!

Och med den avslutningen, hopp i säng.

3 kommentarer »

  1. Ja varför är det så? Det man jobbar med för tillfället känns alltid småtrist (eller urtrist!) medan den där boken som än så länge bara finns i ens huvud är helt lysande!

    Kommentar av Maria Turtschaninoff — 7 december, 2010 @ 17:35 | Svara

  2. För att det aldrig riktigt går att få till det sådär bländande som man alltid hoppas – och då tänker man ”men nästa gång…!”?

    Kommentar av Johanna — 7 december, 2010 @ 20:42 | Svara

  3. Sant…

    Kommentar av Maria Turtschaninoff — 8 december, 2010 @ 08:20 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

