Johanna Lindbäck

11 december, 2010

Tänk att DEBUTERA…!

Filed under: Livet — Johanna @ 17:30

Pratade om det med min skrivarcirkel i måndags. Rätt nyss, för bara ett par fyra fem år sen, kändes det så oöverstigligt svårt och så himla avlägset att bli antagen. Jag läste avundsjukt och imponerat om såna som fått bokkontrakt, läste de skrivblogggar som fanns då (inte så många), läste skrivhandböcker och hade hela tiden den här DRÖMMEN. Och nu bara, hej och hå, pitchar en första lös idé för min förläggare och vi bestämmer liksom direkt sommaren 2012 för den boken. Herre – gud!! Nu känns det så självklart. Jag har ju nästan börjat säga att jag är författare när folk frågar vad jag jobbar med! Snart där. (Säger jämt att jag är lärare alltså. I am.) Men det är ju inte länge sen det var helt annorlunda.
Reality check.

Ikväll ska jag dessutom träffa just förläggaren och min redaktör som varit med alla dessa år. ”Alla dessa år”. Hahaha. En födelsedagsmiddag. Det kommer att bli skitkul.
Fatta!

/ Nyper sig fortfarande i armen ibland

2 kommentarer »

  1. Vad härligt och inspirerande att höra!

    Kommentar av Anna (med näsan i en bok) — 11 december, 2010 @ 18:59 | Svara

  2. Tack!

    Kommentar av Johanna — 13 december, 2010 @ 19:58 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

