Johanna Lindbäck

1 februari, 2011

Inte ropa hej!

Filed under: 5:an,Kreativitet,Livet — Johanna @ 21:18

Absolut inte. Men… kanske börja harkla sig lite grann?

Idag, ÄNTLIGEN, skrivflyt. Det var så länge sen! Jag har ju hållit på och harva med samma jäkla sidor i evigheter. Snacka om boring boring boring. Men nu, först lossnade det lite. Sen harvade jag lite till. Sen idag, kanske, möjligen, lossnade det ännu mer. Det var iallafall k-u-l att skriva.
Välkommen in i spelet k-u-l!
Sista tiden har jag ju mest gått på t-v-å-n-g. Också väldigt bra för att få saker gjorda, men om man får välja? Vi tar kul!

Så jag gjorde det här tricket : jag lämnade mitt i det roliga, för imorgon bitti plockar jag upp det och vet precis vad jag ska börja med för scen. Jag har lite fart. Jag älskar mina figurer igen. Dom är så fina.

Jag åkte in till stan och fikade årets första semla på eftermiddagen. Den var god, men ibland är ju drömmen om en semla större än själva smakupplevelsen. (Detta gäller inte min mammas hembakade, de uppfyller alla drömmar och mer därtill.)

Nu har jag suttit och besvarat läsarfrågor från förra inlägget och de pytsas ut under kommande dagar. Mycket roligt!! Fortsätt gärna fråga.

4 kommentarer »

  1. Det är en förlösande känsla när det lossnar. Knappt att man vet om att det verkligen har gjort det förrän man liksom vaknar, efter att ha suttit där i flera timmar.
    Då flyger verkligen tiden fram.
    Även jag har kört fast på ett par sidor nu, någon dag men skam den som ger sig.
    Idag känns allt bra igen.
    Ah-h, semlor, kanske dags att åter smaka en i år, mums!

    Kommentar av Barbro — 1 februari, 2011 @ 22:45 | Svara

    • Ja, det är DEN känslan man vill åt, att tid och rum försvinner. Plötsligt händer det.

      Kommentar av Johanna — 2 februari, 2011 @ 07:36 | Svara

  2. Det är så härligt med flyt 🙂 Lycka till med fortsättningen!
    Var kan man läsa svaren på läsarfrågorna. Jag är nyfiken på hur det gick till när du blev antagen första gången.

    Kommentar av Anneli — 2 februari, 2011 @ 00:16 | Svara

    • Tack!
      Frågesvaren kommer i 4 olika inlägg under de närmaste 3 dagarna, med start idag om cirka en halvtimme.

      Kommentar av Johanna — 2 februari, 2011 @ 07:35 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

