Johanna Lindbäck

6 april, 2011

Viva la vida!

Filed under: 5:an,Kreativitet,Musik — Johanna @ 10:29

Theme song! Det roliga är att jag lyssnar på Darins version, som tydligen är en cover på Coldplay. Tror ni jag visste det? Eh, nej. Tror jag var lite pinsam i en referens om den här låten pga det. Men jag är ju ingen musikmänniska, sorry liksom!

Iallafall, bad om hjälp på twitter med låtar som var poppis sommaren 2009 och det här var en av dem. ”Välkommen hem” utspelar sig då, så jag har haft min 2009-spellista på spotify medan jag har skrivit. Jag skulle nog faktiskt inte ha upptäckt Darin annars. Är ju mer av en Ane Brun-tjej. (Tappert försök att få lite mer musikcred här. Lätt genomskådat.)

Men det fina med såna här theme songs – när inspirationen tryter, på med musiken. Smart knep. Har sagt det förut, men repeterar för tycker det är så enkelt och funktionellt.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

