Johanna Lindbäck

27 april, 2011

”Är det lättare att skriva böcker nu?”

Filed under: 5:an,Bloggar,Livet,Misc,Sömn — Johanna @ 06:56

Får ofta den frågan, menat att det är svårt första och andra boken kanske, men sen är det bara att göra, rullar på fint.
Svar: HA! I wish!
Exakt det den här bloggen är en illustration av.

Skrev ut mitt manus igår. Och sen satt/låg jag där i mitt zombietrötta tillstånd och läste fram till sidan 202 där det börjar fucka upp. Tror jag fattar varför nu. Epiphany! En karaktärs reaktion och känslotillstånd var inte helt logiskt nämligen. Can’t mess with logic, som vi alla vet.

Och apropå logiskt, jag läser en blogg som heter Forever Young Adult som är skiiitbra. Mest om böcker, ibland lite blandat. Här har de gjort en vetenskaplig utredning om killarna i den underbara teveserien ”Felicity”. Vem ska vinna, Ben eller Noel? Svaret är Ben, säger jag. Ingen tvekan. Kolla vad FYA säger. ”BOOM! CHECK THAT SCIENCE.” Och OMG OMG kolla klippet i den posten.

2 kommentarer »

  1. Nu hinner jag inte kolla på klippet just nu men såklart är det Ben som vinner. Han är ju the bad guy. De vinner alltid. För det var väl Ben hon var kär i från början? Om jag inte minns helt fel. NOel var nykomlingen. Nykomlingar har inte en suck. Om de inte är bad guys.

    Kommentar av Pernilla — 27 april, 2011 @ 09:48 | Svara

    • Nej, men Ben är väl inte helt the bad guy? Han är en ganska schysst bad guy i såna fall! Okej, Noel är genomschysst på ALLA vis, men även Ben har ju sina mkt snälla sidor. Ingen klassisk goodlooking asshole, han har mer än det. Och därför är det ju så svårt att välja. Man förstår att ett liv med Ben är helt möjligt. Det är inte bara attraktion här och nu, utan det har en klar framtid.
      Åh. Gud vad jag måste köpa och se om den där serien. Kommer att dö av NY-längt bara.

      Kommentar av Johanna — 27 april, 2011 @ 13:35 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

