Johanna Lindbäck

27 maj, 2011

Tre senaste dagarna

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Livet — Johanna @ 22:09

Har varit i den här staden ett par dagar…

Umeå!
Sjukt trevligt.
Jättefint väder, soligt, vackert. Hade lite ledigt första eftermiddagen jag kom upp, sen har det varit skolbesök för hela slanten. I torsdags var jag på tre högstadieskolor och hade fem prat, idag var jag på två skolor för två prat.
Rätt olika skolor och grupper men mycket kul. Verkligen trevligt som sagt, både personal och kids och prat*.
(Och alltid extra roligt att vara i Ume eftersom de tre första böckerna utspelar sig där. )
Hann även med två bokkafé Pilgatan-besök, träffade Annika. Blev bjuden på middag hemma hos M och A på Tomtebo igår. Idag när praten var färdiga gick jag och simmade på IKSU, bastade och slappade, innan jag åkte till flyget.

Det är Brännbollsyran i Ume i helgen förresten. Det måste ju vara årets rekordhelg för Systemet? Tror inte jag såg en enda människa utan blå påsar i händerna idag på stan. Världens fest.

* Sen när jag googlar hittar jag såklart direkt en tjej som inte alls tyckte det var kul att lyssna på nån författare (mig), men jaja. Alla elever i en random högstadieklass kan ju inte bli skriv eller läsfrälsta på 60 min om de från början tycker det är typ det tråkigaste som finns.

2 kommentarer »

  1. […] man säga. Och NEJ man blir inte ledsen när man ser såna här sidor, man blir GLAD. Sen var jag i Umeå och pratade på olika högstadieskolor, det var en […]

    Pingback av 2011, en sammanfattning « Johanna Lindbäck — 2 januari, 2012 @ 12:44 | Svara

  2. […] att träffa skolbiblos som jag kände igen från div besök jag gjort i Umeå/Skellefteå, tex det i […]

    Pingback av Att åka till Umeå var en schlager! « Johanna Lindbäck — 17 mars, 2012 @ 07:05 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

