Johanna Lindbäck

11 augusti, 2011

Far-son. Ni vet var ni hörde det först.

Filed under: 6:an,Livet,Skrivande — Johanna @ 17:23

Så 6:an då. Jag hade några idéer i våras. Var rätt säker på vilken det skulle bli. Sen kom jag på en annan grej när jag höll på med slutet av ”Välkommen hem”. Var rätt förtjust i den. Började pyttelite smått bara. Blev klar med ”Välkommen..”. Drog på semester hit och dit. Kom hem. Skulle börja på allvar.
Hade ingen aning vad jag ville skriva.
Really. Ingen. Aning.
Vuxen? Ung? Annan vuxen? Eller ung? Nä, eller en vuxen?
Tänkte, tänkte, tänkte.
Hamnade till slut på den där idéen jag hade börjat på. För ungdomar. Är nu rätt säker på att det är den jag ska köra. Men det har varit så ovanligt svårt att bestämma sig.
Det jag gillar med den här iallafall: det kommer nog att handla mycket om en kille och hans pappa och deras snabbt rätt så problematiska förhållande.
Mmm, fädrer och söner och jobbiga problem. My favorite! (Se ”En liten chock”.)
Tänker skitmycket på den där pappan nu.

(PS. Det är första person men inte presens. Nånstans måste man ju tusan dra gränsen.)

3 kommentarer »

  1. Spännande! Kan du inte berätta lite om hur du gör när du börjar på nytt projekt? ”Tjuvskriver” du lite innan du egentligen börjar eller planerar du en massa först?

    Kommentar av Fia Filur — 11 augusti, 2011 @ 19:47 | Svara

  2. https://johannalindback.wordpress.com/2011/05/01/intrigfragor/
    Har skrivit lite om det där. Jag går och tänker ngr mån först. Skriver inte ner saker på papper men har det i huvudet, pusslar ihop.

    Kommentar av Johanna — 12 augusti, 2011 @ 07:59 | Svara

  3. […] augusti skrev om jag far-son-temat, och att det varit svårt att bestämma sig för vad jag skulle skriva den här gången. Men till […]

    Pingback av “Som om jag frågat”, the story « Johanna Lindbäck — 16 augusti, 2012 @ 09:15 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

