Johanna Lindbäck

17 augusti, 2011

Jag och Robyn? Like this!

Filed under: Musik,Välkommen hem — Johanna @ 08:16

Nej, jag har aldrig träffat Robyn, inte ens sett henne på konsert. Men jag är ett STORT FAN sen evigheter. Och hennes låttexter är alltid så sjukt bra och rätt. Ibland är de inspirerande, ibland är de sammanfattande. Så är det med hennes senaste hit ”Call your girlfriend”. Jag såg den (för jag såg videon på youtube först) när min bok redan var klar och nästan skickad till tryck, men det fick mig att mejla min redaktör och ”lyssna!!!”. Det är en exakt sammanfattning på 3:32 minuter av en stor känsla i ”Välkommen hem”. Det jag velat åt. Så fantastiskt bra låt. Och så fantastiskt bra video.
Har tjejlyssnat som en galning på den på spotify sen.
(Tjejlyssna: köra många många repetitioner i rad av samma låt, alt samma skiva. Jmf musikkille-lyssna: 25 sek på en låt, sen byte till en ny i 25 sek, sen en ny, sen en ny. Jäkligt irriterande sätt att lyssna.)

Här är videon. Älskar 0:27, 2:00 och 2:30 in i den. Plus alla andra ställen. Men ni borde ju ändå läsa boken, ok?

5 kommentarer »

  1. Jag har gillat Robyns musik skarpt sen jag var tonåring (de kallade mig t.om. Robyn i gymnasiet för jag hade samma frisyr och såg tydligen ut som henne då, haha) och jag gillar verkligen denna låt. Men måste erkänna att jag inte riktigt fattar videon, kanske måste se den fler gånger för att förstå storheten i den? Ser dock mycket fram emot att läsa din bok!

    Kommentar av Jojjo — 17 augusti, 2011 @ 08:57 | Svara

  2. Jag bara ler, skulle kunna varit jag som skrev inlägget. Bortsett från det om din bok. Men allt annat. 🙂

    Kommentar av Sandra — 17 augusti, 2011 @ 09:56 | Svara

  3. Kommentar av Cajsa — 23 oktober, 2011 @ 19:05 | Svara

  4. Ja! Erato är fantastiska!

    Kommentar av Johanna — 23 oktober, 2011 @ 19:23 | Svara

  5. […] riktig bok!! Berättade om criss-crosset i den och ”Saker som aldrig händer”. Och om Robyns otroligt bra låt ”Call your girlfriend” som passar perfekt till VH. Och så var det RELEASEFEST!! Min salong gästade. Jag fick så sjukt […]

    Pingback av 2011, en sammanfattning « Johanna Lindbäck — 2 januari, 2012 @ 12:44 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

