Johanna Lindbäck

5 september, 2011

Den här måndagen, jag kan leva med den!

Skrev bok.
Fick besked att vi på bokhora vunnit ett pris. Blev lycklig och exalterad!
Skickade iväg första 50 sidorna på nya boken för ”fortsätt eller sluta skriv”-kontroll. Spännande!
Åt blodpudding till lunch.
Gick och simmade. Gjorde först en kortare intervju med en dansk journalist för att bokhora fyllt 5. (Pratade med danska. Ni var med på det, va?) Hade egen kuppe på simmet. Alltså egen bana. Man vill gärna ha egen bana.
Gick till ett fik och blev intervjuad av en annan svensk journalist angående nya boken. Skitbra intervju (påläst journo, alltid så himla bra när det inte börjar med ”berätta vad din bok handlar om lite kort”). Mycket prat om Luleå. Tom om Max-branden som är med i boken!
Åkte hem och lämpade grejer.
In till Söder igen, träff med ungdomsbokisen på indisk resto. Pratade böcker och massa annat och typ Bridesmaids-skrattade (det betyder skratta så mycket så tårarna rinner) i 2 hrs. Åt lamm Korma, nanbröd och drack en stöl. Heaven, det säger jag då bara.
Åkte hem. Sitter här.
Tack för idag!

2 kommentarer »

  1. Men hur, HUUUUR har du hunnit skriva 50 sidor? Du började ju för FEM MINUTER SEDAN!!!! Har du varit i ett ”flow” nu igen?
    /avis_80

    Kommentar av Lisa — 5 september, 2011 @ 22:13 | Svara

    • Men du sa ju åt mig att jag skulle skriva snabbt, helst innan oktober, så jag bara ”okej!”. Och hej vad det gick.
      (Här växer min näsa.) (Den växer mycket.)
      Kändes dock inte som flow. Jag vet inte? Men dessa första är aldrig mitt problem utan dom kommer alltid på typ sidan 73 och räcker fram till slutet. Flow är vä-häl-digt avlägset då.

      Kommentar av Johanna — 5 september, 2011 @ 22:16 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

