Johanna Lindbäck

2 oktober, 2011

En vecka efter bokmässan

Och det jag har gjort denna vecka (förutom jobbat på skolan) : varit superförkyld, sovit massor. Sömnen kan ju givetvis hänga ihop med förkylningen, men gussens, så trött så trött.
Allafall, det jag egentligen skulle skriva: jag är så himla nöjd med bokmässan!
Och då menar jag framförallt mina seminarier, och särskilt det om att vuxna kan läsa ungdomsböcker och min skrivarworkshop med Amanda Hellberg. I båda fallen har det dykt upp jättefin respons på div bloggar under den här veckan, och jag har slickat i mig.
Vuxna kan läsa: både förstärkt och bekräftat människors åsikter om att ja, det kan man. Mycket nöjd med det.
Skrivarseminariet: ärligt om hur svårt/jobbigt det är, men väldigt peppande, och det är ju toppen.
Jag säger det igen – jag älskar att prata om skrivande, författande, branschen. I do. Really. Truly. Skulle gärna göra det flera gånger i veckan. Måste göra det mer. (Detta är en hint om att man kan engagera mig.)

Men det blev en lite annorlunda mässa alltså. I vanliga fall är man där som författare med en bok och man gör pr för den, och ja, det är ju kul, men då är fokuset på boken, och den kanske inte alla har läst eller gillar. I år blev det dels boken men även dessa övriga saker som man inte alls behöver ha läst något speciellt för att uppskatta. Gillade det väldigt mycket. Att jag hade väldigt roligt, och att de som lyssnade fick med sig något. Win-win!

Nu släpper jag mässan men var bara tvungen att säga det här. Och tusen tack för responsen!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

