Johanna Lindbäck

4 oktober, 2011

Men det är ju för tidigt att börja vänstra!

Filed under: 6:an,Ego,Förhoppningar,Skrivande — Johanna @ 08:31

Jag håller på med en ungdomsbok (högstadiet) som 6:a. Det är roligt, känns bra, gillar den. Jag hade svåra beslutsproblem i somras vilket projekt jag skulle köra igång på men det blev denna till slut, och nu har jag kommit en bit. Har två olika docs med boken, men gissar på typ 70 sidor eller så.

Min procedur med nästa bok är alltid att den brukar poppa upp när jag har typ 2 månader kvar och börjar närma mig slutet och börjar vara less på den nuvarande. Då är boken efter lockelsen, ‘skriver jag bara klart den här skiten så får jag sätta igång på något mycket bättre!’.

Den här gången – håller redan på att tänka på nästa, har gjort det från sidan 5 typ, har startat en anteckningsbok för den. Jesus. Jag har inte gått så långt som att börja skriva för då blir jag schizo, men jag känner mig… mycket frestad och splittrad. Och ännu värre är att egentligen har jag tänkt på den i sex år eller något, haft den här historien malande skitlänge. Nu är den snart som när någon idiot lyssnar på musik utan hörlurar på tunnelbanan: helt omöjlig att ignorera.
Och hur ska det då gå för J (huvudpersonen i 6:an) och hans pappa?

En annan sak, visst har jag bloggat rätt frekvent sista tiden? Har jag blivit babblig? JA, uppriktig fråga och INTE ett fiskande, tycker detta är ett ganska babbligt inlägg som jag uppskattar att skriva, men hur kul är det att läsa? Gillar inte folk som pladdrar på okonkret om sina planer, bara är luddiga och storslagna ”det är så mycket på gång nu åååh skitkul men jag kan inte säga något”. Min reaktion är alltid – nä, men håll tyst tills du kan säga då. Och detta inlägg kanske är på gränsen till det ju?
Och apropå just såna hemliga och luddiga planer, ska träffa Lisa i veckan. Iiih! Vi har mycket att diskutera. Mystiken tätnar.
Före det måste jag dock torka av och ur micron jäkligt noga och städa allt tills det är tipptopp, för det vet man ju att annars vänder hon i dörren.

7 kommentarer »

  1. Bra där. För framförallt har jag ju som vana att kolla i folks mikrovågsugnar titt som tätt.

    (Tycker inte du är babblig. Tycker du är intressant. Gillar att läsa prick ALLA funderingar kring skrivande.)

    Kommentar av Lisa — 4 oktober, 2011 @ 11:16 | Svara

    • Nu är det hursomhelst helt lugnt att spana in micron. Sticka in huvudet och tom inspektera taket i den. OM du skulle vilja.

      Kommentar av Johanna — 4 oktober, 2011 @ 19:46 | Svara

  2. Tycker bara det är kul och intressant med mer att läsa.

    Men det jag egentligen kom hit för att skriva: har läst runt 100 sidor i ”Välkommen hem” och efter sådär 50 blev jag tvungen att planera in ett besök på Max för att jag blev så sugen.

    Kommentar av Jenny — 4 oktober, 2011 @ 11:57 | Svara

  3. Jättekul att läsa!

    Kommentar av anna n — 4 oktober, 2011 @ 16:49 | Svara

  4. Inte babbligt! Det är intressant att läsa hur du tänker och tycker om skrivandet.

    Kommentar av Evelina — 4 oktober, 2011 @ 17:25 | Svara

  5. Tur att vi tänker lika! Iallafall detta lilla vi bestående av 3 läsare och jag. Lättad för det.
    Jenny: Max-besök! Flott! (Det där blev en pun intended.) Och det är det här Max borde fatta tycker jag: man läser om hamburgare, man vill äta hamburgare. Eller hur?

    Kommentar av Johanna — 4 oktober, 2011 @ 19:49 | Svara

    • Ehh, jag kan visst inte räkna. Vi-et är FYRA läsare och jag. Ingen glömd!

      Kommentar av Johanna — 4 oktober, 2011 @ 20:59 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

