Johanna Lindbäck

6 oktober, 2011

Första spadtaget!

Filed under: Skrivande — Johanna @ 08:02

Igår träffades Lisa och jag hemma hos mig, drack lite champagne (bokreleasepresentchampagne) och började planera Boken! Den som vi ska försöka skriva ihop!
Planeringen igår gick väldigt bra, vi var så överens om allting. Detta alltså två människor som aldrig skrivit skönlitterärt tillsammans med någon annan förut, så i praktiken har vi ju ingen aning om hur man gör. Vi tror däremot att det kommer att bli roligt och att det kommer att vara mycket lättare att skriva ihop och kunna peppa varandra än att sitta och gneta själv. Famous first words kanske? Men uppriktigt, jag tror det.
Vi pratade också igenom historien lite, den som vi kom på under en lunch i januari men inte tänkt på sen dess. Och så, viktigast av allt, bestämde vi en dag när vi ska träffas och dra upp riktlinjer, sätta namn på karaktärerna och allt sånt där för att kunna KOMMA IGÅNG.
Känns MYCKET roligt!

PS. Jag hade gjort en supergod kladdkaka också. Denna, men minus glasyren. Den var nog kladdig och maffigt chokladig ändå.

7 kommentarer »

  1. […] Johanna Lindäck och Lisa Bjärbo skriver en bok tillsammans. Det luktar succé. Share this:TwitterFacebookE-postLike this:GillaBli först att gilla denna post. […]

    Pingback av A match made in heaven? | Bokbiten — 6 oktober, 2011 @ 10:24 | Svara

  2. Spännande!

    Kommentar av Fia Filur — 6 oktober, 2011 @ 20:16 | Svara

  3. Det låter spännande och allt sånt, men mest av allt vill jag bara skriva: KLADDKAKA!!!, så jag gör det.

    (Planera in lite kladdkaka i gemensamma boken också, det kan inte bli fel.)

    Kommentar av Maria — 7 oktober, 2011 @ 11:44 | Svara

    • Känns väldigt svårt att inte skriva något om fika, och jag tror Lisa tycker samma. Det är en way of life för oss helt enkelt.

      Kommentar av Johanna — 7 oktober, 2011 @ 16:26 | Svara

  4. Det här låter så himlans spännande och önskar så att ni satte igång med skrivandet pronto… för här är en som gärna vill läsa resultatet och med mig en hel hop tonårigar jag träffar nästan vareviga dag. Men man ska kanske inte stressa er i den skapande fasen… Nåja, se det som pepp isåfall!! /Louise

    Kommentar av Louise — 23 oktober, 2011 @ 18:26 | Svara

  5. En hint: kolla in här imorgonbitti vid 9! Saker är på gång.

    Kommentar av Johanna — 23 oktober, 2011 @ 19:25 | Svara

  6. […] i Luleå. Pratade tillsammans med Mikael Niemi. Och på Björks biblo! Lisa och jag hade kick-off, och sen började vi skriva och blogga och skrivarkursa. Varför nöja sig med bara en sak? Skrev […]

    Pingback av 2011, en sammanfattning « Johanna Lindbäck — 2 januari, 2012 @ 12:45 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

