Johanna Lindbäck

5 november, 2011

När man fastnar, inte om

Filed under: Skrivande — Johanna @ 09:55

Brukar få den här frågan när jag är ute på prat: vad gör du om du fastnar?
Svaret: Jag fastnar ju cirka var 3e dag. Inte så mycket ”om” där alltså.
Och vad är botemedlet? Oftast att gå tillbaka och läsa, antingen från början eller så de senaste sidorna. Det är för det mesta lätt då att se vart allt kört av vägen.
Om det inte löser saker, så bara ta ledigt en dag. Läsa böcker eller göra något helt annat, och efter det brukar jag ha kommit på vad som ska hända sen.

2 kommentarer »

  1. Jag frågade dig den frågan senast i måndags på Rinkeby bibliotek =)

    Jag hade velat tacka dig då för att du skriver, och framför allt att du skev ”Saker som aldrig händer”, men jag chickeend out.

    Jag hade velat säga att det var efter att jag läste den boken som jag började skriva. Jag har aldrig, innan den boken, tänkt tanken att jag skulle skriva en bok. Och jag har inte innan dess skrivit något, alls! Men när jag läste den fick jag en idé som var för rolig för att låta bli, och nu 17 000 ord senare förstår jag inte varför jag inte gjort det innan.

    Jag hade innan i måndags inte skrivit på kanske 2 månader, men efter att jag lyssnat på dig, så började jag dagen efter.

    Tack! Helt enkelt!

    MVH
    Josefin

    Kommentar av Josefin — 5 november, 2011 @ 18:32 | Svara

    • Men vilken otroligt fin kommentar, och att du sa det nu! (Har full förståelse för att man inte törs säga allt irl, sån är jag också.) Blir själv inspirerad av att skriva när jag läser om din inspiration ju. Lycka lycka lycka till med din bok!

      PS. Tyckte det var en så rolig träff i Rinkeby, trevligt och mysigt!

      Kommentar av Johanna — 6 november, 2011 @ 11:50 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

