Johanna Lindbäck

6 november, 2011

Topp 3 på inte-listan

Filed under: Skrivande — Johanna @ 14:57

Som jag INTE vill att manuset ska vara:

1) Det händer ingenting.
2) Det är trist och segt.
3) Det är mekaniskt.
Med mekaniskt menar jag att det är en habil text, allt finns, det är en historia, etc, men det känns ingenting. Det är ett hantverkskunnande att svänga ihop en scen på tre sidor, men det betyder ju inte att de tre sidorna blir bra och att man bryr sig efter man läst dem.

Och varför listar jag det här? Well, jag är på sidan 91 nu, och tänker ”shit, händer det nåt i den här boken?”. Och så vidare.

Nu över till skryt: kolla den fina kommentaren jag fick på förra inlägget!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

