Johanna Lindbäck

17 november, 2011

Salongen goes vuxenbok!

Filed under: Förhoppningar — Johanna @ 19:17

I tisdags hade vi salong. Hemma hos mig faktiskt. Jag bjöd på en blek glögg. Inte medvetet, trodde den skulle vara smashing. Blossa lingon, lättglögg. Det var ingen fart i den. Vanlig glögg hade varit bättre.
Anyways. Från att ha varit fyra ungdomsförfattare så håller nu salongen på att bli vuxenförfattare peu om peu. Gunnar är klar med sin och den kommer i vår, Ingelin läste upp första kapitlet på sin alldeles nystartade vuxna, och jag och Charlotte sa att ”nästa bok, då!”.

”Det sa du förra gången också!” fick jag höra då, så pga det skakade Charlotte och jag hand på ”att nästa, då!”. Och har man skakat hand, så har man.
(Med nästa menar jag efter jag är färdig med 6:an.) Och nu har jag dessutom en första mening. Joråsåatte.

Dock! Jag tror vi alla är helt 100% inne på att fortsätta med ungdoms trots en liten vuxenutvikning. Vi gillar ungdoms för mycket för att sluta.

3 kommentarer »

  1. […] Jag bestämde mig för att nästa egna bok ska bli en vuxen. (Hur pratar vuxna?? Lite nervöst detta!) Jag var med på Bokens dag, en kväll som SvD ordnar. […]

    Pingback av 2011, en sammanfattning « Johanna Lindbäck — 2 januari, 2012 @ 12:45 | Svara

  2. […] är ju inte klara än, men det närmar sig slutet. Och därmed nästa projekt. Vuxenbok? Som jag och Charlotte har tummat på ju *. Jag vill, och jag vill inte. En sak jag börjat nervösa mig för vad gäller eventuella […]

    Pingback av Vuxenbok = leeeskigt | Johanna Lindbäck — 22 maj, 2013 @ 08:49 | Svara

  3. Physiotherapy Courses

    Salongen goes vuxenbok! | Johanna Lindbäck

    Trackback av Physiotherapy Courses — 28 november, 2013 @ 06:52 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

