Johanna Lindbäck

14 december, 2011

When in Umeå…

Filed under: Business,Livet — Johanna @ 08:47

… så blir det teshopping, Umeåblandning. Gott!

Hann en snabbis till bokcafé Pilgatan också på söndagen innan jag skulle åka hem. Fikade. Som vanligt när jag fikar i Umeå / Luleå / norra Sverige är det alltid så billigt (jmf med Stockholm) att jag tror det blivit fel. Nu tog jag en liten ostfralla, en lussebulle och en te. 59 kr.
Jag spontant till expediten: Men du glömde inte ostsmörgåsen nu?
Hon: Nej då.
Och det var ju trevligt.

1 kommentar »

  1. Alltid trevligt med billig fika!

    När jag var hemma i småland med min pojkvän och gick på ett fik som ägs av ett homosexuellt killpar (små kakor kostar 5 kronor, stora kakor 10), köpte pojkvännen tre olika typer av pajer/kakor. Vi ”storstadsbor” måste ju kompensera med många kakor då det är billigt!

    Kommentar av Nina — 14 december, 2011 @ 12:33 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

