Johanna Lindbäck

20 december, 2011

Länktips

Filed under: Bloggar,Skrivande — Johanna @ 11:10

Snart jul och då brukar alla bloggar gå ner och uppdatera… mer sällan. Tråkigt! Det bästa då är ju om man kan hitta nya och fylla på, so here goes.

Jag älskar ju att läsa om andra som skriver, hur de gör, när det går bra och dåligt. Måste säga att det är mycket intressant att läsa om när det går dåligt – inte för att jag kan bli skadeglad eller något då, utan för att det går dåligt för alla med jämna mellanrum men man blir ju frustrerad när man sitter där. Fram för mer dåliga skrivdagar-ärlighet!

En liten blogroll med nya och gamla tips. Det är (mest och oftast) fokus på skrivande.

Amanda Hellberg
Allison Winn-Scotch
Min och Lisas gemensamma Inte nu
Janina som gick på vår skrivarkurs och har nystartat Bläddra, bläddra
Nova Ren Suma som skrivit ”Imaginary girls”, en YA jag läst. Senaste månaderna har det varit olika intervjuserier med teman på hennes blogg. Hoppas hon ska börja skriva om sitt eget skrivande igen också.

Och sen när jag fått ihop dessa fem så var det slut… Det känns ju lite kort? Skriv gärna en kommentar om du har en skrivarblogg eller vet om någon annans, jag letar alltid nya!

3 kommentarer »

  1. Men vad kul att du länkade till mig, tack! Och jag har tips på en skrivblogg minsann. Christine Ljungqvist debuterar med Kaninhjärta (en YA) på förlaget Gilla böcker under våren 2012. Hon bloggar om skrivande här: http://www.christinljungqvist.se/

    Kommentar av Janina — 20 december, 2011 @ 15:08 | Svara

  2. Jag har en skrivarblogg, en som är full av upp- och nergångar vad gäller skrivandet. Men framför allt alltid (nästan) hoppfull och positiv 🙂

    Kommentar av Anneli — 21 december, 2011 @ 00:05 | Svara

  3. Min blogg är väl ingen ren skrivarblogg men välkommen in om du har vägarna förbi!

    Kommentar av Annika — 23 december, 2011 @ 04:17 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

