Johanna Lindbäck

29 december, 2011

Almost famous

Filed under: Ego,Livet — Johanna @ 22:30

Alla som är känsliga för självförhärligande och/eller skryt, gå till en annan blogg.
Veckan som gått:

1) Blir igenkänd av en okänd människa när jag sitter i gaten på Arlanda förra torsdagskvällen och väntar på att flyga upp till Luleå. Det vet jag för att hen bloggar om det, att jag var där. Vi pratade alltså inte. (Och ja, jag goolar mig själv, det var så jag upptäckte det.)

2) Går och handlar böcker på Aka i Luleå och blir tillfrågad om jag är jag, alltså Johanna. Jag nekar. Nej, of course, det gör jag inte! Men detta har aldrig hänt förut! Och jag är inne på Aka:n varenda gång jag är i Luleå.

3) Ikväll i gaten på Kallax när jag skulle hem till Stockholm igen kändes det väldigt mycket som att en tjej tittade på mig, som i ”kände igen” (inte som i stötte på / jag hade någon konstig fläck i ansiktet eller på kläderna / annan märklig orsak). Hoppas hon har en blogg! Hoppas hon rusar hem och skriver om det! Redan ikväll eller imorgon!

Fram tills nu har jag blivit igenkänd av viss bibliotekspersonal, en del bokhandelsmedhjälpare och lite bloggläsare, men då har det jämt varit i bokliga sammanhang, och hittills jämt i Stockholm eller på bokmässan i Göteborg. Och en gång i Oslo faktiskt, det var stort. När jag var där på Murakami-saken. Iallafall, nu har det börjat hända vart som helst i hela (norra) Sverige. Måste börja sminka mig VARJE gång jag ska utanför dörren, det är ju tydligt.
Ja, eller också inte…

14 kommentarer »

  1. Vad roligt! Snart kan du skippa ”almost” och bara rätt och slätt skriva: ”famous”. 🙂 Gott slut och ett GOTT NYTT ÅR 2012!

    Kommentar av HELENA MILTON — 29 december, 2011 @ 22:55 | Svara

  2. Bäst du passar dig, snart ska fansen ha små bitar av dig också…
    Lovar att hålla ögonen öppna efter dig OCH om jag ser dig – blogga om det! 🙂

    Kommentar av Annika — 30 december, 2011 @ 06:20 | Svara

  3. Helt underbart! Gott Nytt famous 2012!

    Kommentar av Lovable — 30 december, 2011 @ 12:30 | Svara

  4. Tack detsammma så gott nytt år tillbaka, hörni! Hoppas det blir inspirerat och roligt!
    (Och jag hade inte mer än skrivit den här bloggposten förrän jag drog in till city helt naturell! Flämt! Och på jeansen såg jag sen när jag var hemma att jag hade en fläck. Värre och värre.)

    Kommentar av Johanna — 30 december, 2011 @ 12:46 | Svara

  5. Du får väl skaffa ett par lyxiga solbrillor 😉 Gott nytt år! Och all lycka med skrivandet önskar jag dig 2012.

    Kommentar av Monika Thormann — 30 december, 2011 @ 15:14 | Svara

  6. Jag blev igenkänd på Bokmässan när jag stod i kö för att få en bok signerad. Det var görsketastort! Jag förstår tanken med sminket. 🙂

    Kommentar av Hanna Lans — 30 december, 2011 @ 18:48 | Svara

  7. Ha ha ha!
    Själv blev jag superglad när en person hoppade på mig på Riche och sa ”Jag läser din blogg!” Och nästa kväll när jag var på UD blev jag nästan ännu gladare när ytterligare en person hoppade på mig och sa ”Jag läser din blogg! Jag såg hur glad du blev igår så jag tänkte att jag måste säga något.”
    Lite läskigt dock. Alla känner apan …

    Kommentar av Pernilla — 1 januari, 2012 @ 11:35 | Svara

  8. Jag såg dig på bokmässan, faktisch … På restaurangen som hette något med Gothia. Det var jag som satt med min syster och en kompis vid det lilla runda bordet bakom pelaren, du vet.
    Inte? Okej, jag kan ge ett ganska beige intryck men jag är jävligt färggrann inombords.

    Kommentar av Nilla — 1 januari, 2012 @ 21:26 | Svara

    • På Gothia, alltså restaurangen längst ner i hotellet, vid lobbyn? I såna fall var jag väl där med JoK och JoÖ, tror jag, för vi åt lunch där en dag. Och runt ett annat hörn satt Mario Vargas-Llosa som vi åkte hiss ner med! Vi var lite uppslukade av det, och av Tage som höll på att busa runt, så jag såg nog inte ett färgglatt sällskap bakom pelaren. Nästa gång!

      Kommentar av Johanna — 1 januari, 2012 @ 21:32 | Svara

  9. […] gjorde författarprat i Stockholm x 2 och Skellefteå. Och när jag var hemma i Luleå så blev jag igenkänd! Skrev ju böcker också, precis som […]

    Pingback av 2011, en sammanfattning « Johanna Lindbäck — 2 januari, 2012 @ 12:45 | Svara

  10. JA, Mario Vargas Llosa såg vi också! Min kompis frågade hans sällskap hade ätit klart så att vi kunde ta deras bord. Det hade de inte. Jo, de hade de, men de var inte redo att flytta på sig.

    Kommentar av Nilla — 2 januari, 2012 @ 13:46 | Svara

  11. Jag kände igen dig på Arlanda OCH bloggade om mitt kändisspan. Såklart. Var för feg för att säga ”Hej”.

    Kommentar av Hanna — 10 januari, 2012 @ 20:32 | Svara

    • Jag vet, och jag såg!

      Kommentar av Johanna — 13 januari, 2012 @ 13:25 | Svara

      • Ville ge mig tillkänna.

        Kommentar av Hanna — 13 januari, 2012 @ 16:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

