Johanna Lindbäck

26 januari, 2012

Torsdag

Filed under: 6:an,Livet — Johanna @ 18:18

1) Läste John Greens nya ”The fault in our stars” häromdagen, och kan inte sluta tänka på den. En sån bok som stannar kvar. Karaktärerna var så fruktat bra, speciellt killen.
Läs och kopiera-bra.
(Skrev om den på bokhora.)

2) Har fått två omslagsskisser till 6:an idag. De var fina, men lite fel miljöer. Inte norrländska. Ingen klockren vinnare än alltså.

3) Håller som bäst på att frenetiskt försöka komma på hur jag kan sno en scen rakt av från ”Jellicoe Road” och få in i 6:an. Som en homage! Nothing else. En blinkning som ett fåtal kommer att fatta, kanske. Om jag nu lyckas komma på hur jag kan göra det.

4) Jobbade på skolan igårkväll för vi hade öppet hus. Sen efteråt gick jag och en kollega på lokal och åt fin-sushi och drack vin. On a schoolnight! Men det var det värt. Vi hade mycket att diskutera. Idag dock: mycket, mycket trött.

2 kommentarer »

  1. Åhå! Sååå nyfiken på din nya bok!

    Kommentar av Nina — 26 januari, 2012 @ 21:12 | Svara

  2. 1) Du har fått mig att lägga den väldigt högt upp i att-läsa-listan.

    3) Det ser jag fram emot att se om jag upptäcker. 🙂

    Kommentar av Helena — 27 januari, 2012 @ 19:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

