Johanna Lindbäck

8 februari, 2012

Jag ger mig inte förrän jag har skrapat ihop till en litterär stadsvandring

Filed under: Ego — Johanna @ 14:42

Måste berätta om Luleå-crisscrosset.

Först kom ”Saker som aldrig händer” där Ante och Erik bor grannar ute i Björsbyn. Ante är ihop med Hanna, och Erik har en lillsyrra som heter Line.

Sen kom ”Välkommen hem” där en av Saras bästisar är Hanna och där Adrian går i samma naturklass som Erik. De bor inne i stan, på Gültzaudden.
Denna utspelar sig innan SSAH.

Efter sommaren kommer bok 6 och den handlar om en kille som går i 9:an. En av tjejerna i hans klass är Eriks lillsyrra, Line. Nu bor de på Björkskatan. Ja, utom Line då för hon bor ju i Björsbyn. Tyvärr. She hates it.
Den här utspelar sig efter VH.

Dessutom: Planterade karaktärer i befintliga böcker för ev vuxenromaner och fler ungdomsböcker.

Tecken på att jag är lite besatt eller är det mest kul?

5 kommentarer »

  1. Hej,
    Kul med skrivande, att du utgivit flera böcker är hur coolt som helst. Jag försöker förvekliga min dröm om att bli författare och håller som bäst på att skriva på min första roman. Hoppas på att bli utgiven förstås…
    Kul att läsa din blogg…
    Ha det gott!

    Kommentar av Anne Jonsson — 8 februari, 2012 @ 16:02 | Svara

  2. åh, sådant är ju så fantastiskt! så fint att inte bara skriva böcker, utan bygga samman dem som en liten värld. eller ja, ett samhälle kanske. fint i alla fall!

    Kommentar av Evelina — 8 februari, 2012 @ 21:42 | Svara

  3. Förmodligen både och: besatt och lite kul!

    Kommentar av /carina — 9 februari, 2012 @ 21:33 | Svara

  4. Alltså, helt ärligt, jag har tänkt på det flera gånger att jag måste kolla upp om du lagt ut något youtubeklipp där du visar de olika husen, gatorna, busshållplatser, skolor osv. Gör ett sånt, snällasnällasnälla Johanna!!! För oss som aldrig varit i Lule…? 🙂

    Kommentar av TinaO — 13 februari, 2012 @ 19:53 | Svara

    • Det är en skitbra idé, och vi har faktiskt pratat lite (brainstormat iaf) om det på förlaget, men det har inte hänt än. Kanske dags nu med 3e boken i Luleå.

      Kommentar av Johanna — 13 februari, 2012 @ 20:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

