Johanna Lindbäck

20 februari, 2012

En extra bokig och bra dag

Filed under: 6:an,Ego,Frilansliv,Kreativitet,Läsa,Livet,Misc — Johanna @ 22:10

Förmiddag: skriva hemma.

Efter lunch: promenad in till Söder. Fint väder! Sol! Snö! (Och även lite lite halt.)

Eftermiddag: salong med Gunnar, Ingelin och Charlotte. Mycket trevligt som vanligt! Prat om diverse. Vuxenböcker och ungdoms och pr och iPhones.
Sen in till stan igen och besök hos kiropraktorn.

Sen eftermiddag: två timmars paus, och hoppla, vilket hotell låg så passande på väg från kiropraktorn? Jomen, Scandic Grand Central. Älskar det stället. Satte mig i deras fik i 1.5 timme. Te, kaka och en kola, och försökte jobba lite. Gick sådär i ärlighetens namn, men men.

Den här bilden blev suddig, men att man får en tekanna? Ja! Och toscakakan var supergod, och kolan.
Det blev hur mycket folk som helst där vid halv sex, många på after work. En måndag! Men dom kanske också älskar det hotellet?

Kväll: min ungdomsbokcirkel. Vi sågs på en grekrestaurang på Söder. Mycket, mycket skratt som vanligt. Boken vi läste, ”Blodsbarn” av Tim Bowler var inget att hänga i julgranen, men det spelar mindre roll. Så trevligt att ses.

Summa summarum: superbra måndag!

2 kommentarer »

  1. Hej! kanske skriver på fel ”sida” nu men, jag håller på att läsa boken ” Min typ brorsa” och jag måste säga att, den är helt magisk! satt och läste så fort jag fick tid! En av dom bästa böckerna jag läst. Nu har jag bara det spännande slutet kvar, får se vad som sker i boken. Kanon bok !

    Kommentar av Heidi — 22 februari, 2012 @ 14:46 | Svara

  2. […] artikel om ”bokig” ännu. Men ”bokig” måste vara något positivt menat. ”En extra bokig och bra dag” skriver författaren Johanna Lindbäck på sin blogg… Allt talar för att ordet är uppfunnet i bokbloggar-kretsar där man har behov av att ha […]

    Pingback av En bokig bokblogg | bibblabella — 29 november, 2012 @ 18:15 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

