Johanna Lindbäck

7 maj, 2012

Dagens to do

Filed under: 6:an,Livet,Skrivande,Som om jag frågat — Johanna @ 19:04

Redigera klart manus : check!
Tömma bokhora-post : check!
Fika prinsessbakelse : check!
Städa hemmet : check!
Tvätta : nej
Laga mat: check!

Men vi kan ju fokusera på punkt 1, tycker jag. JAAA. Jävligt skönt att få skicka iväg det.
Och med ”redigera klart” menar jag då vända 1. Nu håller redaktören på att läsa och korra. Sen får jag tillbaka en bunt som kommer att se ut typ såhär. Då blir det vända 2, men den är mycket mycket lättare.

Lättnaden. Utandningen. Det blev färdigt. Tänk!

I dagsläget är manuset 160 sidor. Såg på länken ovan att den boken, ”Välkommen hem”, var 243, men den blev ovanligt lång. Mina andra har legat kring 150 i manusform. Och den här gången hade jag ändå som målsättning att skriva lite kortare, men det blev inte så. Jaja. Details.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

