Johanna Lindbäck

10 juni, 2012

Nyheter eller ”nyheter”

Filed under: Business — Johanna @ 10:04

Jag läser ju en del amerikanska författare som bloggar, och en del som twittrar. En sak som har slagit mig hur många gånger som helst är detta med nyheter. Jag blir upphetsad över två saker i fråga om böcker. 1) Om någon författare jag gillar ska släppa en ny bok. 2) När jag får veta vad den boken handlar om.
Jag blir INTE upphetsad av att bara få bokens titel, eller av att bara få se bokens framsida. Titeln speciellt. Att få veta vad en bok ska heta. Och? Man fattar ju oftast ingenting av det. Så himla ointressant. Titeln är bara intressant i kombination med handlingen.

Men kulturskillnaderna då. Over there så haussas såna nyhetssläpp upp väldigt mycket. ”Snart får jag avslöja titeln! Imorgon visar vi omslaget!”
Gäsp, gäsp.
Vi ses i bokaffären på släppdatum liksom.

2 kommentarer »

  1. Haha håller helt med! Dock så dras jag till böcker med bra titlar, fast det har ofta visat sig att de böckerna med klockrena titlar rent ut sagt suger.
    By the way, läste just Välkommen hem och upptäckte att det var du som hade gett bort just den boken på bokbytardagen. Tack för den! 😀

    Kommentar av Makieu — 10 juni, 2012 @ 10:18 | Svara

    • Åh, coolt att du fick den där på Bokbytesdagen!

      Kommentar av Johanna — 10 juni, 2012 @ 20:34 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

