Johanna Lindbäck

14 juni, 2012

Kan man skriva på 4 saker samtidigt?

Filed under: 7:an,Förhoppningar,Frilansliv,Kreativitet,Livet,Skrivande — Johanna @ 08:30

Nej, man, JAG, kan ju inte det. Man, JAG, kan ju inte ens skriva på två samtidigt. Skulle så gärna vilja kunna så kunde jag köra igång med allt det här.
1) Min och Lisas bok. Högsta prio nu.
2) En annan bok.
3) En tredje bok.
4) Översättningsboken.
Tror det går bra att kombinera 1 + 4, och förhoppningsvis 1 + 4 + en till. Kanske? Om jag inte har skolan också under tiden? Är väldigt väldigt sugen på att ta itu med två jättebra idéer som jag har, varav en av dem är vuxen. Har bestämt mig för att verkligen försöka med den, och i förra veckan kom jag på ett par viktiga smågrejer som gjorde att det kändes mer rätt allting. Det var tex för att jag såg en kille i min förort. Känner honom inte, men han var perfekt inspiration.
Vill skriva vuxenboken dels för att det är nytt och utmanande för mig själv, och dels för att jag tänkt på den historien i flera år, men även för att bredda min marknad. Show me the money, helt enkelt, låt oss inte hymla. Jag älskar ungdomsböcker och att skriva ungdomsböcker, men det skulle vara så härligt med vuxna läsare och köpare också.

Och helst vill jag komma igång med alla 4 i sommar. Är så sjuuuukt skrivsugen just nu. Bara få rivstarta frilansåret! Släppa böcker som tusan 2013 och 2014! Det är drömmen.

1 kommentar »

  1. Sätti gång bara! Det låter som en strålande plan.

    Kommentar av /carina — 16 juni, 2012 @ 00:40 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

