Johanna Lindbäck

20 juni, 2012

Dagens 20/6

Filed under: översättning,Kropp,Livet — Johanna @ 20:32

Dagens shopping: Nya träskor, och helt slumpartat, fotbadsgrejer. (Inte helt slumpartat, nej.)
Jag såg den här säsongen att träskorna (Mohedatofflorna) jag haft i två år kanske? var så nötta i sulorna. Det saknades liksom sulbitar fram. Vet inte om detta hänt millimeter för millimeter eller om det helt enkelt trillat av bitar? Men det borde man ju ha märkt?
Hur som helst, idag blev det nya träskor. Samt fotspa.
Har redan kört det, och det var riktigt bra drag i den där fotpeelingen från Scholl.
Nu kan jag gå runt utan att skämmas för kantiga, gråa, äckliga hälar.

Dagens träning: Mycket träning idag. Först sim på Eriksdals, ute såklart. Väldigt skönt.
Sen en promenad hem från Gamla Stan i det fina soliga vädret, och det tog väl minst en timme. Shoppade skor på vägen.
Hade dessutom bokat in ett cirkelfys-pass på Friskis, så det körde jag på eftermiddagen. Cirkelfys är alltid skitbra för man går igenom hela kroppen, men det här passet var inte lika asjobbigt som det brukar vara. För mig var det ändå helt okej! Det gör inget om man inte stapplar ut till omklädningsrummet efteråt. Svetten rann och kroppen var trött. Jag är inte missnöjd.

Dagens jobb: Hämtade manuset jag ska översätta. Igår lärare, idag kulturarbetande frilansare.
Började med att läsa igenom det, som en vanlig bok.

Very exciting detta med översättning. Har redan fått lite ångest över vissa ord jag inte alls vet vad de heter på svenska, men det finns ju faktiskt lexikon. Man får kolla i dem.
Som när jag jobbade på högstadiet och kidsen aldrig ides kolla ord själv utan alltid frågade mig. Och jag kunde ju inte alltid svara. ”Är inte du engelskalärare?” Well.

Dagens mat: Den som spar, han har. Mycket nöjd med att äta alla måltider hemma och inte behöva laga något för hade redan färdig i kylen. En pizzabit från i helgen när jag var superambitiös och kockade ihop två bakplåtsstora pizzor, och en pasta med räk/paprika-sås från igår.
Det här med mat har jag ju pratat om förr. Det är viktigt. Vill äta gott och bra, men vill inte hålla på och laga hela tiden. (Läs: ids inte.) Har samtidigt inte guldfickor på jeansen som gör att jag kan gå ut och äta jämt och ständigt. Denna konflikt. Speciellt nu när jag är utan skolmatsalen och måste stå för all näring själv igen. I-landsproblem, i-landsproblem.

Dagens humör: Jättebra! Fint väder, träning (endorfinkickar), roligt jobb och samtidigt sommarlov. What’s not to like?

2 kommentarer »

  1. Hihi, neste salong kan vi ha tresko-tvilling-fest : ) Røde tresko äger! GLAD, GLAD SOMMAR! Kram fra den språkgale!

    Kommentar av Charlotte — 23 juni, 2012 @ 18:40 | Svara

    • Jag vrickade foten i mina igår! Vad sur jag blev, och kunde inte gå på hela kvällen. Måste som känna in dom här skorna, vänja mig. Dom är inte som mina förra som var mer stabila.
      Men GLAD SOMMAR ändå! Låt inte ett par träskor förstöra det!

      Kommentar av Johanna — 25 juni, 2012 @ 19:16 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

