Johanna Lindbäck

24 juni, 2012

Frågor eller bloggönskemål?

Filed under: 7:an,Frilansliv — Johanna @ 19:32

Är det något ni undrar / önskar inlägg om, hit me!
Det märks att det är semestertider på gång nu, färre besökare och en del bloggar som tar sommaruppehåll, men jag tror jag kör på några veckor till. Eller hela sommaren, vi får se. Imorgon börjar ju mitt sommarjobb = författandet, bara att det nu är mitt riktiga jobb eftersom jag ska göra detta i ett helt år. Weeey!

Har också haft sån himla tur att jag from juli får och fram till sista dec får hyra kontorsplats i ett frilanskontor. Jag hade egentligen inte tänkt det, men sen fick jag via twitter se den här möjligheten i ett kontor jag hört bra om så jag nappade direkt och fick den. Det känns redan jättebra, bara efter mitt 10 min långa besök där. Att som jag tänkt sitta hemma eller på kafé i all ära, men jag inbillar mig att det blir lättare att hålla strukturen över jobbtid / inte jobbtid om jag har ett kontor. (Det vill säga, att fatta att man inte kan skriva hela dagen och hela kvällen för kvalitetsmässigt är det ingen vinst.) Plus att man kommer ut och träffar människor och inte sunkar sig fram i asociala gympabrallor i ett år. Just det hade kanske inte hänt, inte i ett år, men det är ju bra att den möjligheten elimineras helt nu.
Annars ser jag också extremt mycket fram emot att kunna luncha och fika med folk! Det är typ omöjligt som lärare med 50 minuters lunch, och i praktiken blir det 40 för jag vill inte komma rusande från matsalen in till lektionen. Nu däremot : let’s do lunch!

3 kommentarer »

  1. Det är absolut underskattat att jobba hemifrån i just sunkiga gympabrallor! Bara liiite avundsjuk på folk med frilanskontor…

    Kommentar av /carina — 24 juni, 2012 @ 22:49 | Svara

  2. Hej Johanna! Den här frågan har du säkert fått tidigare men jag är en ny besökare på din blogg och undrar hur det gick till när du fick din första bok antagen? Ringde förlaget upp och jublade och så skrev ni kontrakt? är jättenyfiken på hur sånt går till. Saknar ”antagningshistorier”. 🙂

    Kommentar av Jennie — 25 juni, 2012 @ 21:29 | Svara

  3. Hej!

    Jag är riktigt avundsjuk på dig som är tjänstledig för att skriva! 🙂

    Jag undrar lite över hur många böcker du har sålt, om man får fråga sånt? Och har de senaste böckerna du skrivit sålt bättre än de första?

    Kommentar av Anna Hansson — 29 juni, 2012 @ 00:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

