Johanna Lindbäck

5 augusti, 2012

Jaha, men när BÖRJAR vi?

Filed under: Frilansliv — Johanna @ 19:42

En sak som jag insåg när jag försökte börja jobba förra veckan: jag är inte bra på att börja jobba ENSAM. Jag vill börja när ALLA ANDRA börjar. I en grupp. För så är det i skolan. Ingen smyger igång själv en vecka, och så kommer två till nästa vecka. Alla kör på samma dag och då är det full fräs på en gång.

Så förra veckans jobbstart för mig? Inte den effektivaste. Satt mest och väntade på när det skulle bli något möte. För så är det i skolan. Det börjar alltid med något möte för hela personalen.
12 år will do that to you…
Inte hjälpte det ju heller att det var pyttelite folk inne på frilanskontoret. Tror att det kommer fler nu till veckan, så imorgon.. Då börjar JAG.

I fredags när jag satt där mol allena på the office kollade jag min skolmejl för första gången på hela sommaren också. Hade fått ett väldigt glatt mejl från en elev som ville berätta att hen fått skitbra betyg i mina ib-kurser. Åh! Då fick jag skolllängt till råga på allt.
Helt enkelt, i fredags var inte min bästa frilansdag. Trots att jag ska leva drömmen och allt nu, yada yada. I fredags längtade jag mest efter det gamla vanliga jobbet och strukturen, som tex skulle innebära att jag nu satt här med lite lagom ångest för att sommarlovet snart är slut. Mmm, ångest, lovely!
Nä, men alltså det tar sig nog. Jag tror det. Bara jag kommer igång. Vem är inte seg efter en semester? Va? Typ alla, eller hur? Och i veckan ska jag faktiskt ha en lunch. Om än informell och så, men den ÄR jobbrelaterad. Tror det blir bra. Struktur, etc.

PS. Idag skrev jag ju en artikel på förmiddagen! Hade glömt bort. Startskottet har alltså gått redan innan officiell måndag.
On. A. Roll.

1 kommentar »

  1. Disciplin, kallas det visst… Jag har försökt att jobba i tre veckors tid, men det har bara blivit minsta möjliga av alltihop. Men i torsdags började barnen skolan, så nu, nu NU ska det blir jobba av! Lycka till med din frilans-vecka.

    Kommentar av /carina — 6 augusti, 2012 @ 06:50 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

