Johanna Lindbäck

14 augusti, 2012

Idag börjar ”vi” på riktigt!

Filed under: Frilansliv — Johanna @ 07:17

Och ”vi” är lärarna på skolan jag är tjänstledig ifrån. Så nu är det the point of no return för mig med. Nu ere JOBB!

Saker jag ska göra, och såna jag hoppas jag ska göra, detta år:

1) Skriva bok med Lisa och på egen hand.

2) Författarprata / skrivarkursa / boktipsa i skolor. Jag kommer gärna gärna ut till högstadier, gymnasier och bibliotek över hela landet. Storsamlingar eller lektioner. Här är min sida på Författarcentrum som man kan boka genom. (Jag följer deras arvode.) Man kan såklart kontakta mig direkt också.

3) Gärna skriva artiklar. Nu gör jag det i liten skala (gratistidningen på folkbibliotek tex, ”Biblioteket i fokus”), men tar gärna fler såna uppdrag.

4) Översätta ungdomsbok.

5) Vara moderator. Har två såna uppdrag på Bokmässan i Göteborg inbokade i år, och har inget emot fler. (Kan även vara på andra orter än Göteborg, alltså.)

6) Lektörsläsa manus som folk vill ha synpunkter på. Om du har skrivit en bok och vill veta hur du kan förbättra den. Mejla!

Okej! Vässar pennan, häller upp tekoppen och sätter igång.

3 kommentarer »

  1. LYCKA TILL! Och glöm inte det viktigaste- ha kul!

    Kommentar av /carina — 14 augusti, 2012 @ 08:00 | Svara

  2. Ska tipsa mitt bibliotek att boka dig. Vore coolt att få se dig live.

    Kommentar av Johanna — 14 augusti, 2012 @ 22:35 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

