Johanna Lindbäck

6 september, 2012

Läst och känt som jag hoppades!

Filed under: 6:an,Kritik — Johanna @ 13:51

Fick en fin första dagstidningsrecce på ”Som om jag frågat”. Är just nu i det där nervösa stadiet när reccar börjar trilla in, och man vet ju aldrig vad man kan vänta sig… Men den här var fin! Kritikern har läst och känt precis som jag hoppades när jag skrev.

”Det råder ingen tvekan om att hon förstår hur ont det kan göra i magen av oro och ledsnad, hur det känns att plötsligt ha ångest för att gå hem när föräldrarna inte beter sig som vanligt. /…/ Mycket i boken kretsar kring John och hans föräldrar, kring taffligheten och den goda viljan när alla tre försöker att inte trampa snett trots att en jordbävning redan raserat allt. Texten berör mitt i all coolhet och skyddande jargong som ska dölja de där inre bråddjupen.”

6 kommentarer »

  1. Grattis, vilken fin recension! Det blir till att köpa boken på bokmässan, helt enkelt.

    Kommentar av /carina — 6 september, 2012 @ 16:25 | Svara

  2. Kult! Og jeg har begynt å lese den her hjemme, det er fint! Fant også en Charlotte hihi : )

    Kommentar av Charlotte — 6 september, 2012 @ 18:36 | Svara

    • But of course, ni är med alla tre! Lite insmugna.

      Kommentar av Johanna — 9 september, 2012 @ 22:28 | Svara

  3. Var inte rec.datum senare i september? Tänkte när jag kan recensera den på bloggen.

    Kommentar av Johanna — 9 september, 2012 @ 22:10 | Svara

    • Jag tror att den är imorgon faktiskt! Men det är inte alla som håller datum, så därför en del tidiga.

      Kommentar av Johanna — 9 september, 2012 @ 22:27 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

