Johanna Lindbäck

24 september, 2012

Ämnesord på bibblan

Filed under: Som om jag frågat,Tänk om det där är jag — Johanna @ 10:37

När man letar böcker i bibliotekens katalog får man ju flera ämnesord längst ner på bokbeskrivningen. Som en miniminisammanfattning, icke-kronologisk, bara staplade teman.

Så här för ”Som om jag frågat” tex:

pojkar, föräldrar, far och son, växelvis boende, grannar, fotboll, vänskap, ungdomsböcker

Och för ”Tänk om det där är jag” är det:

Sverige, Västerbotten, Umeå, flytta, skolan, gymnasieskolan, identitet, självförtoende, chatt, vara annorlunda, olycklig kärlek, kärlek, ungdomsböcker

Chatt??
Och varför är inte Sverige, Norrbotten, Luleå med på ”Som om jag frågat” i såna fall? Och tänk att kärlek inte är med på den. Det är ju olika kärlekar som ligger till grund för allt och har fuckat upp hela livet för John.
Men jaja. Det är väl en definitionsfråga.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

