Johanna Lindbäck

28 september, 2012

Bokmässan dag 1

Filed under: Föreläsningar,Läsa,Livet — Johanna @ 08:38

1) Lisa (Bjärbo alltså) och jag hade ett miniseminarium (dom är 20 min) igår och folk VÄLLDE in. Det var mycket roligt. 300 el 350 pers, kommer inte ihåg hur många som ryms i den G-salen, men den var i princip full. Yowsa! Väldigt roligt.

2)  Började förresten dagen med att gå på seminarium där Litteraturutredningen presenterades. Det finns saker att jobba med, om man säger så. Mycket att ta tag i vad gäller läsfärdigheter för dagens unga.

3) Ledde som sista punkt kl 17 ett 45 mins-seminarium med 2 norska författare, Nina Gröntvedt och Harald Rosenlöw Eeg. Tyvärr var det extrainsatt och därmed inte med i den tryckta seminariekatalogen, och det är en svår tid kl 17… så det kom inte så mycket folk alls. Men det var två väldigt trevliga författare och jag kan verkligen rekommendera deras böcker! (Och för mig var det såklart extra kul att de var norska!)

4) Efter det gick vi på lite montermingel och sen var det förlagsmiddag. Roligt det med, men vid 23 blev jag akut jättejättetrött så vid midnatt var det godnatt.

Idag ska jag inte medverka som författare själv utan vara moderator på två 45 mins-seminarier. Lust och läsning kl 12, och Trovärdiga fantasier kl 14. Ska preppa dem nu.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

