Johanna Lindbäck

9 oktober, 2012

Dagarna, dagarna

Filed under: Frilansliv,Kreativitet,Livet,Misc — Johanna @ 17:49

Den senaste veckan har mina arbetsplatser sett ut så här:


(Det mörka som ligger på sängen är en väska och min jacka.)

Jag har varit på Samos i en vecka!
En dröm sen flera år att kunna åka iväg i slutet av september, lite off-season. Som lärare är det väldigt svårt, men i år… Jag såg till att hålla tomt efter bokmässan och förra tisdagen åkte jag.
Superfint väder med 25-27 grader, strålande sol nästan varenda dag, varmt i Medelhavet. Helt perfekt.

Och jag HAR jobbat! Stigit upp tidigt på morgonen, skrivit lite, gått och tjuvsimmat i poolen (den öppnade inte förrän 10 egentligen), ätit frukost, legat på stranden till två, halv tre-tiden och gått in och jobbat igen. Och under sol och badtiden, massa bokläs och tänk. Väldigt skön och behaglig arbetsvecka.

Några andra som jobbade där var ett gäng fotomodeller och kamerateam som höll på att fota och spela in reklamfilmer till researrangören. Det var som tre ”set”, ett par i 30-40-årsåldern, ett par 50, ett par 65+. Och sen några kids i olika åldrar. De åkte runt här och där, men en dag höll de till i hotellpoolen. Kul att se, men tänk om det hade varit en reklamfilm med MADS! My god.

Men nu är jag hemma från solparadiset. Ska genast gå och kolla efter tvättider.

5 kommentarer »

  1. Har precis hittat till din blogg efter att ha läst boken Saker som aldrig händer. Jag hade lånat den på biblioteket åt min dotter men blev så sugen att läsa den själv, så det gjorde jag – jag sträckläste! Den var kanonbra. Extra roligt för mig som Lulébo att känna igen platserna i boken. Jag kommer definitivt att läsa fler av dina böcker. Ha det riktigt bra nu under tjänstledigheten från skolan. Skriv, skriv, skriv!

    Kommentar av marieclaeson — 9 oktober, 2012 @ 20:35 | Svara

    • Åh, tusen tack! Som fellow Lule-bo kan jag då tipsa om ”Välkommen hem” som utspelas inne i stan, Gultzaudden och lite i Svartöstan, och ”Som om jag frågat” som är på Björks. Väldigt mycket Luleå i alla de tre senaste böckerna. De tre första är i Umeå. Den stan är ju faktiskt också trevlig 🙂

      Kommentar av Johanna — 9 oktober, 2012 @ 20:40 | Svara

  2. Tack för tipset, jo Umeå är en riktigt trevlig stan. Jag gick gymnasiet där, Dragonskolan. Du har möjligen inte skrivit om den?, det vore väl ett galet sammanträffande i så fall ;).

    Kommentar av marieclaeson — 9 oktober, 2012 @ 20:44 | Svara

    • Tusan, det är på Östra dom går i Umeå-böckerna. Jag gjorde min praktik där, det är anledningen.

      Kommentar av Johanna — 9 oktober, 2012 @ 20:56 | Svara

  3. …men jag har spenderat en del tid på Östra också. Skulle nog säga att den skolan har mera ”själ” än Dragon så det var nog ett bra val.

    Kommentar av marieclaeson — 9 oktober, 2012 @ 23:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

