Johanna Lindbäck

29 oktober, 2012

Antologimedverkan ”Läsandets lust och magi”

Filed under: Läsa — Johanna @ 10:19

Sprillans ny i höst, ”Läsandets lust och magi”, utgiven av Brombergs. Alla texter – skönlitterära – handlar om hur läsintresse väcks i klassrum.

Mitt bidrag är ur ”En liten chock”, när Gustav får låna böcker av Eva och mejlar lite om dem. Om Murakami i synnerhet.*

Arton olika bidrag med allt från GW Perssons ”Gustavs grabb” och Ally Condies ”Matchad” till Camus ”Den första människan”.

* Ja, jag har sett Liv Strömqvists 12 anledningar till att Murakami inte fick Nobelpriset, och jag som har gillat honom länge OCH är feminist – hur tusan har jag inte kunnat tänka på det?! För ärligt, det har jag inte. Och nu känner jag mig ju inte så lite dum.

1 kommentar »

  1. Du är inte den enda, Johanna.
    Jag avgudade Murakami och fick typ en chock när jag såg Strömqvists bild. Bara: ”Hallå, vänta lite… vad hände här?”

    Kommentar av Alva — 29 oktober, 2012 @ 17:21 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

