Johanna Lindbäck

5 december, 2012

Olika äventyr

Filed under: Livet — Johanna @ 15:18

Idag är det total snöstorm här i Stockholm. Det blir ju oftast lite kaos så fort det kommit snö, men nu har det verkligen kommit MASSOR av snö. Jag har haft bokprat på olika Stockholmsskolor måndag till onsdag, och imorse när jag vaknade och tittade ut blev jag supernervös att SL skulle stänga inom en halvtimme. Typ kastade mig iväg, och sen gick allt hur smidigt som helst till min stora förvåning. Kunde därmed sitta och fika i en timme på ett café nära skolan innan min första lektion.

Häromdagen var det en annan form av äventyr: stort strömavbrott. Lyckades nog pricka in den sista tunnelbanan hem för när vi kom upp ur underjorden var allting svart. Det fortsatte vara svart i 3 timmar. Låg under en filt på soffan och läste i stearinljussken och funderade på hur länge det tar innan en normal lägenhet blir kall. Och sen iskall. Och sen evakueringsmässig. Det var nämligen jättekallt ute. Men sen kom ljuset tillbaka. Grannarna tjoade. Jag kastade mig på tekokaren. Allt blev bra.

6 kommentarer »

  1. Hör överallt om snökaoset i Sthlm, trist verkligen 😦 Men men, det är bra att man kan vända det jobbiga till något mysigt i stället. Det lät väldigt mysigt att ligga och läsa i skenet av stearinljus, verkligen!

    Kommentar av annejons — 6 december, 2012 @ 10:50 | Svara

  2. Hej Johanna! Tittade bara in en snabbis på denna sida (som jag såg att du hade när jag läste en av dina böcker). Hur som helst blir riktigt inspirerad av dina böcker och har läst snart alla av dem, inte den sista ännu, jag är själv väldigt intresserad av att skriva, är tretton och framför allt det att jag kommer från Luleå och har bott i de områdena som några av dina böcker speglar. Men nu har jag flyttat till Nyköping och dina böcker är till en stor hjälp när saknaden av Luleå är stor. Man känner igen sig i hela boken liksom. När de bor där man själv bott osv. ( Skulle inte säga nej alls, till om du kom och föreläste på skolorna här i Nyköping). Kram Alva.

    Kommentar av Alva Johansen — 6 december, 2012 @ 19:19 | Svara

    • Tack, vad roligt att du gillar OCH att känner igen dig! Det är ju min evil plan. Nej, inte så evil alls faktiskt. Men jag älskar att skriva om Lule. Och besöka Nyköping – gärna! Man kan alltid tipsa sin skola eller sitt biblo att dom kan boka mig för besök via Författarcentrum, så kommer jag som ett skott.

      Kommentar av Johanna — 9 december, 2012 @ 08:59 | Svara

      • Åh jag ska genast tipsa mitt bibliotek! Tack igen!

        Kommentar av Alva — 10 december, 2012 @ 22:44

      • Åh jag ska genast tipsa mitt bibliotek! Tack igen! Kram

        Kommentar av Alva — 10 december, 2012 @ 22:44

  3. I seldom create remarks, however I browsed a few of the comments here Olika äventyr | Johanna
    Lindbäck. I do have a couple of questions for you if it’s okay. Is it simply me or does it give the impression like some of these comments look like they are left by brain dead people? 😛 And, if you are posting on other places, I’d like to follow everything new you have to post.

    Could you make a list of all of your social
    networking sites like your linkedin profile, Facebook page
    or twitter feed?

    Kommentar av Mediagates.Net — 17 april, 2013 @ 11:44 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

