Johanna Lindbäck

3 januari, 2013

En sucker för antagningshistorier, och diverse annat bla bla bla

Filed under: Kreativitet,Livet — Johanna @ 10:04

Fråga: Om jag just tillbringat över en timme med att läsa arkivet till en amerikansk YA-författares blogg, som jag dessutom redan läst förut, för att reprisera hens antagningsberättelse?

Svar: Ja.

Det var ju ett duktigt värdefullt utnyttjande av min tid.

Andra saker jag tänkt på denna morgon:
Åh, jag älskar att skriva!
Varför skriver jag inte nu då?
Jag borde åka till Paris och skriva. Nu! Det skulle vara superbra för boken. Nu kollar jag flyg.
Men gud, kom igen. Skärp dig. Du ska INTE till Paris.
Fan, jag måste skriva in januarigrejerna i min kalender för jag har INGEN koll.
Jag borde skriva bok. Nu.
Bara läsa en månad till på den här bloggen.
När ska jag springa idag?
Om jag åker in och skriver på kafé, det är nästan lite som Paris?
Åh, tänk Paris. Det vore så underbart.
Ska jag springa idag?

Produktion på topp med andra ord!
Inte.
Tanken var ju att jag skulle bli inspirerad av den där bloggen.

(Om ni vill att jag ska berätta MIN antagningshistoria så är det bara att hojta till. Det gör jag så gärna så. Igen. När som helst. Nu.)

4 kommentarer »

  1. Hojt! Skriv den! 🙂

    Kommentar av Christina — 3 januari, 2013 @ 11:16 | Svara

  2. Ja. 😀

    Kommentar av Agneta — 3 januari, 2013 @ 11:36 | Svara

  3. Vilken YA-författare? Gillar också att läsa sådant!

    Kommentar av Jenny — 7 januari, 2013 @ 21:11 | Svara

    • Stephanie Perkins blogg, hon som har skrivit ”Anna and the French Kiss”.

      Kommentar av Johanna — 8 januari, 2013 @ 08:20 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

