Johanna Lindbäck

7 januari, 2013

En 2013-målsättning

Filed under: Förhoppningar,Livet — Johanna @ 13:49

Att skriva om bla hen som bor i det här huset, det till vänster, in genom porten:

Det är en vuxenbok, och det känns både läskigt och roligt. En del av det läskiga är att jag har tänkt på den här historien så himla länge. I flera år. Alltså, flera. Jag har redan skrivit den en gång dessutom, men nu tänkte jag scrappa det gamla för det har hunnit bli en ny historia i stort sett. Men karaktärerna är desamma. Och jag gillar dem skitmycket. Och tänk om de inte blir som de är i mitt huvud då, efter all den här tiden? Vore en sån besvikelse. Är ju dessutom övertygad att denna roman kommer att bli fab. (Som man alltid är övertygad innan man har börjat skriva. Då är det alltid en klassiker på gång. Yeah, yeah.)

En annan läskighet är såklart innehållet, det den ska handla om. Det är ett klassiskt ”när man vill sluta skriva för att något känns för jobbigt, då vet man att det blir en bra bok”-grej. Vill ju skriva om det här, men shit, hjälp, ska jag, går det?
Jo, jag tror det. Är lite skräckblandat nervöst sugen att börja. Senare under 2013. Har en del annat jag måste göra färdigt först.

PS. Det är ett hus i Luleå. Karaktärerna är redan planterade i tidigare verk. Of course. (Hej, jag sa ju flera år.) Supersmå planteringar, men dock, de finns där.

4 kommentarer »

  1. Kul att återuppliva några gamla karaktärer. Det ser jag definitivt fram emot.

    Kommentar av Linda Odén (@LindaOde) — 7 januari, 2013 @ 19:18 | Svara

  2. Ooh, en vuxenbok! Så kul! Ser fram emot att läsa!

    Kommentar av Calliope — 7 januari, 2013 @ 20:50 | Svara

  3. Kul!! Men ni är införstådda med att det dröjer ett tag, visst? Börjar inte skriva förrän om några månader, så det är inte direkt nästa veckas-to do, inte än så länge.

    Kommentar av Johanna — 8 januari, 2013 @ 08:18 | Svara

  4. […] jag får gå händelserna långt långt långt i förväg nu, men en rolig sak med att försöka skriva en vuxenbok (och om vi även håller tummarna för att den blir färdigskriven och utgiven såklart), är att […]

    Pingback av Ingen som räddar världen, del 24 « Johanna Lindbäck — 11 januari, 2013 @ 08:00 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

