Johanna Lindbäck

3 februari, 2013

Några spridda tankar

Filed under: Kropp,Livet — Johanna @ 09:25

Jag vaknade kring 02.30 inatt av att returpapperspåsen i köket, alltså den jag slänger mina DNs och Adlibriskartonger i, vällte med ett HÖGT prasslande. Kartongernas fel. Tusan. Sen kunde jag inte somna om. På länge.

Låg och tänkte på att det var jättekul att spela in Bokpodden live på Kulturhuset inför publik igårkväll. Det var fest för litteraturtidskriften CLP. Podden släpps för alla, dvs på nätet, den 15 feb.
Fick några fler idéer för kommande program. Mejlade bokhororna om dem.

Kom på att jag ville läsa Joan Didions ”Blå skymning”, så kollade på vilka biblos den fanns inne.

Fikade lite.

Tänkte på mina egna books och idéer för dem.

Lyssnade på nya avsnittet av En varg söker sin podd, med Liv Strömquist och Caroline Ferrada Noli Ringskog. Det handlade om August Strindberg, och nja. Nu var det möjligen för att det var mitt i natten och jag var trött, men kommer knappt ihåg något? Om känslor och hur känslor behandlades, manligt och kvinnligt. Jag vet inte.
Det första avsnittet i deras serie tyckte jag var skitkul. Om Stig Larsson. Och jag är ju ett HUGE FAN av Liv Strömquist i grunden, men den här podden får inte riktigt till det.

Hörde att DN kom (04.03).

Somnade till sluuuut om.

Vaknade 08.35 nånting. Som vanligt efter en sån här natt känns huvudet helt skumt.

1 kommentar »

  1. […] när jag pratade med pappa på telefon sa han: ”Jag förstod att du var trött när du skrev bloggen för du hade ett stavfel i första meningen.”Uh-uh. Hittade ni det också? Jag har låtit det […]

    Pingback av Finn 3 fel « Johanna Lindbäck — 4 februari, 2013 @ 13:22 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

