Johanna Lindbäck

10 februari, 2013

Kom på nåt då! Nu!

Filed under: 8:an,Bloggar,Kreativitet,Livet,Skrivande — Johanna @ 16:51

Hela dagen har tillbringats i ett stadie av detta: Kom på nåt då! Nu! Kom igen! FANTISERA!
Det handlar om en Majken-scen som ska vara lite humhum och leda fram till det senare humhum. Kryptiskt värre. Men struntsamma, det viktiga är att jag inte har så mycket specifikt innehåll för dem överhuvudtaget utan jag har legat på soffan och tänkt ”TÄNK NU DÅ!”.
Yes, I did. Och gissa tre gånger hur bra det gick?
Kan jämföra utfallet av den övningen med klassikern: tänk INTE på apelsiner.

Sen läste jag denna grej om skrivande och hjärnor på twitter och den tycker jag var bra.
Inte för att det relaterar till mig just nu – har ju inget att ens försöka sätta mig vid datorn med, buhu – men ändå.

Och som tur är har jag ett berg av smutstvätt att ta hand om ikväll. Då kommer det ändå att kännas som att jag har fått något nyttigt gjort denna dag.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

