Johanna Lindbäck

12 februari, 2013

Men? Plötsligt bara check, check, check!

Filed under: 8:an — Johanna @ 09:51

Jag hade träff med min Lilla Pirat-förläggare Erik* i fredags eftermiddag för att vi skulle få omslagsinspiration till Majken-boken. Vi sågs på Bokslukaren (barn&ungdoms-bokhandel vid Mariatorget på Söder, så värd ett besök!) och plockade ut några böcker för 9-12-åldersgruppen. Pratade bra, snyggt och passande, och inte snyggt och passande. Fikade te och kaka (det finns alltså en liten fikadel på bokhandeln, så ni hör ju, gå dit!). Diskuterade vilken känsla och stil framsidan ska ha. Kom på ett formgivarnamn som skulle kunna göra det. Pratade format. Bestämde vad boken (troligen) ska heta.
Häpp!
Titeln alltså! Det brukar ju annars vara lite av ett moment för mig, och nu bara smög den sig på**. Det var inte ens planerat att vi skulle bestämma titel i fredags – eller så hade Erik en hemlig agenda som han inte berättat för mig, men jag var förberedd på framsida and framsida only.

Allt detta fixades dessutom på en timme. Och i bordet bredvid fick ett barn ett hysteriskt anfall.

* Från och med nu kanske jag får kalla honom för Pirat-Erik. Det är väl ett snärtigt bloggnamn?

** Avslöjar den om ett tag! Jag tänkte köra det amerikanska sättet den här gången och ladda upp på alla sociala medier i en vecka först. Så att alla mina följare garanterat blir spylessa, ni vet. ”På torsdag händer något fantastiskt!! Tre dagar kvar till avslöjandet!! Det är så underbart att till slut få…!!”
NEJ, så ska jag inte göra det.

2 kommentarer »

  1. Barn som jag inte har ansvar kan få nästan hur många hysteriska anfall som helst, medans jag jobbar, utan att det stör mig nämnvärt. Jag antar att det kallas att ”fokusera på uppgiften” och det verkar ha varit det som du också gjorde.

    Kommentar av /carina — 12 februari, 2013 @ 13:21 | Svara

  2. […] var ju det här vi satt och spånade kring för några månader sen, och sen har Anna skapat. Alla saker som är på framsidan kommer ifrån storyn, så dels fick hon […]

    Pingback av Så här ser ”lite ihop” ut | Johanna Lindbäck — 23 april, 2013 @ 07:48 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

