Johanna Lindbäck

22 april, 2013

Litteralund

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Livet — Johanna @ 07:48

Förra veckan torsdag – fredag var jag i Lund för att intervjua brittiska deckarförfattaren Anne Cassidy på barn & ung-kulturfestivalen Litteralund. Det var väldigt roligt! Hade ingen aning innan om hur hon var; svårpratad eller lättpratad, men det visade sig vara det senare. Tur! Vi fick till ett bra entimmessamtal (tiden flög), och jag fick jättebra publikrespons av flera som kom fram till mig efter. Sånt är alltid kul.

Anne Cassidy har gett ut flera böcker i Sverige, men för mig var hon helt okänd som person, så vi började pratet med det. Vem är hon, varför började hon skriva en gång i tiden, varför deckare. Och därifrån kom vi in på diverse annat.

Efter det var gjort hann jag lyssna på två andra grejer innan jag åkte hem. Det ena var ett samtal med Alma-vinnaren Isol, och det andra om att skriva lärarhandledningar till skönlitteratur. Båda var himla intressanta. Tror jag skriver mer om dem på bokhora.

Kvällen innan var det ett mingel för alla medverkande. Tex kunde man mingla med Amanda Hellberg! Det är ju inte ofta man får chansen till det, så det gäller att passa på.
Överlag en så himla trevlig tillställning, detta Litteralund. Och Skåne, så varmt och grönt och fint! När jag kom fram på torsdagseftermiddagen var det enligt tågtermometern 17 grader. Det var som att kliva ut i Medelhavet. Fantastiskt.

Jag har givetvis inga bilder från mitt framträdande, men jag har bilder på hotellet så nu blir det obetald reklam.
Det största hotellrum jag någonsin bott i, det fanns tom ett litet kök, och allt var så otroligt fint. More hotell heter det. Frukosten var superfin också. Ekologisk, fräsch och smarrig.
Jag rekommenderar! Har ju haft värsta hotellflytet sista tiden. Det kommer inte att bli roligt när jag hamnar på något avdankat Scandic vid en motorväg nästa gång…

1 kommentar »

  1. Japp, det var toppen!
    P.S: Ditt nya omslag: Yum.

    Kommentar av Amanda (Alla har en bok) — 23 april, 2013 @ 13:22 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

