Johanna Lindbäck

22 maj, 2013

Vuxenbok = leeeskigt

Filed under: Ego,Kreativitet,Livet,Skrivande — Johanna @ 08:46

Mina höstböcker är ju inte klara än, men det närmar sig slutet. Och därmed nästa projekt. Vuxenbok? Som jag och Charlotte har tummat på ju *.
Jag vill, och jag vill inte. En sak jag börjat nervösa mig för vad gäller eventuella vuxenböcker är att folk kommer att tro det är jag, mer än ungdomsböckerna för det handlar ju om helt andra åldrar. Och även om det är lite jag i ungdoms också så är det ju mycket längre sen. Right? Men vuxenbok, om folk i typ min ålder, som är typ som jag, då kryper det närmare.
Läskigt.
Pratade med en kompis som gett ut vuxenbok nu efter massa barnböcker om exakt detta ämne. Hon kände igen sig. Sen sa hon också ”men äh, det kanske inte är någon som bryr sig? Så viktiga är vi ju inte”. Och nej, det är ju verkligen rätt. Vi är inget viktiga alls på en skala. Men jag är ändå nervös. I förskott.

* Gud så länge sen!! Det var ju 17 november 2011! Känns som nyss! Eller max 1 år sen. Och ps, har ändrat förstameningen.

1 kommentar »

  1. […] Idag var ett av ämnena skriva vuxenbok som både Charlotte och jag har börjat på nu, och vi tycker båda det är läskigt. Fast vi vill göra det. Fast det är läskigt. Fast vi vill verkligen. Ja, typ så. Det är bra […]

    Pingback av En chevre chaud på Lidingö | Johanna Lindbäck — 2 juli, 2013 @ 17:14 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

