Johanna Lindbäck

18 juni, 2013

Måndag och tisdag

Filed under: Bloggar,bokhora,Läsa,Livet — Johanna @ 19:16

Igår när jag åkte hem med tunnelbanan efter lunch så satt en kvinna bakom mig och läste en av mina böcker! ”En liten chock”. Detta har hänt mig en enda gång förut, och det märkliga är att då var det den boken också och på samma linje. Dock att det inte var samma kvinna.
Jag blev skitnervös, precis som förra. Och nej, jag sa inget. Skulle aldrig våga. Vågade knappt andas.

Sen på kvällen åkte jag in igen och lyssnade på Melina Marchetta på Medis. Följde med henne och förlaget och drack lite bubbel och pratade efteråt. Idag hade jag en intervju inbokad på eftermiddagen också.
Alla har undrat: hur kändes det? Hur var hon?
Svar: Jättetrevlig, vänlig, väldigt lättsam, o-pretto och lättpratad. Tur! Inte den minsta Sofi Oksanen-varning på Melina Marchetta. Då hade man, jag, ju blivit extremt besviken.

Innan den intervjun gjorde jag en helt annan i en helt annan ände av stan. Blev ett skitbra prat om läsning som ska komma med i en av bokpoddarna. Avslöjar inte med vem, utan är typiskt bloggkryptisk. ”Hade ett så roligt möte idag, men jag berättar mer om några veckor.” Ni vet, den stilen.

Iallafall, två specialbokiga dagar. Fint!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

