Johanna Lindbäck

20 juni, 2013

Det är nästan rocket science

Filed under: Skrivande — Johanna @ 07:58

Jag har inga rutiner jag måste följa när jag börjar skrivpass – alltså inga speciella pennor, platser som passar, ordningar, etc. Det enda jag är riktigt noga med är att när jag börjar på en ny bok så måste det vara rätt tidpunkt. Och det viktigaste med den är att den inte kommer för tidigt. Då skiter det sig alltid. (För det har det gjort X antal gånger förut, mycket pga brist på planering.)
Idéerna måste ha samlats på hög, gottat till sig, växt ut, förgrenat sig, jag måste ha minst en halvkomplett planering och en uppfattning om slutet, veta rätt mycket om karaktärerna, ha börjat längta efter dem. Och jag kan inte vara för upptagen av tidigare böcker utan ska helst ha skickat dem till tryck.
SEN är det läge.

Nu har jag typ testskrivit 6 sidor på vuxenboken medan jag hållit på med det sista på höstböckerna. Snart är de färdiga och då blir det allvar… *väntar in den EXAKTA tidpunkten*

1 kommentar »

  1. Hej! Jag läste precis ut ”Tänk om det där är jag”. Det var min första bok av dig, och jag tyckte väldigt mycket om den. Älskar att den är så verklig och djup på ett annorlunda sätt. Ska precis börja läsa ”Välkommen hem”, hoppas den är minst lika bra! Det jag ville säga är tack för härlig läsning och snälla fortsätt att skriva( gärna för evigt)

    MVH,
    Rosa

    Kommentar av Rosa — 20 juni, 2013 @ 13:32 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

