Johanna Lindbäck

25 juni, 2013

4 saker

Sen sist:

1) Jag har blivit helt kär i Jennifer Weiners böcker. Skriver om dom på bokhora nästan varje dag. Jag och Jennifer Weiners böcker är *like this*. Gud, vad jag ska inspireras av den kvinnan nu när jag snart börjar på min egen vuxen. Har hittills läst ”The next best thing” (idag), ”Perfekta hemmafruar” och ”Fly away home”. ÄLSKAR!

2) Kan meddela att Uppsala Universitet / Nationella provet har betalat mig 496 kr för att de använde en text av mig i årets upplaga. Är så smickrad av detta! Kan inte ens förklara varför för det är ju massa olika texter som används i NP, men det är väl för att jag själv är lärare och har slavat i TIMMAR med dessa prov i mina dagar. Det känns så stort!
Nästa mål: högskoleprovet.

3) Igår gick jag och Lisa igenom varenda sida och varenda mening i vår bok tillsammans med förläggare Ada. Allt är nu kollat, ändrat, omskrivet, struket. Detta tog hela dagen från 09.30 – 16.30. Vi var superkoncentrerade hela tiden. Och gud, så trötta efteråt.

4) Jag har köpt paraguayanos! Det är dom på bilden. Undrar om jag fick till stavningen rätt nu. Halva persikor alltså. Jättegullig frukt.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

