Johanna Lindbäck

29 juli, 2013

Måndag och semesterslut?

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Kropp,Läsa,Livet,Träna — Johanna @ 19:37

Det kändes som att det var slut på semestern idag. Liksom allmänt för folk? Många statusuppdateringar här och där om tillbaka på jobbet.
För mig då, eftersom jag är frilans blir det inte riktigt samma grej, men jag har jobbat. Skrivit. Och bara skrivit om litelite.

Dagens träning: Simmade ute på E-dals imorse och en stund regnade det. Det var så skönt! Första gången jag simmar ute i regn. Hade hoppats att bassängen skulle vara i princip tom pga vädret, men no such luck. Jag tycker folket som simmar ute på E-dals är så… hmm, hur ska jag säga det här på ett bra sätt? Dom är ofta så jävla jobbiga!
Det bästa, smartaste, enklaste och smidigaste vore om alla körde högervarv och höll sig längs kanterna. Då är det lätt att simma om och alla kan hålla på i sina egna farter utan att störa eller bli störda. Men tror ni folk håller sig längs kanterna? Nejnejnej. Det gör dom såklart inte.
Magdalena Ribbing skulle kunna jobba SÅ mycket med folket på utebadet.

Dagens lån: Ett par böcker inför ett samtal jag ska moderera på bokmässan. I år verkar det bara bli ett sånt uppdrag (däremot flera där jag är medverkande), men det är å andra sidan ett jätteroligt ämne. Vet inte om jag får berätta vad och vilka än, så jag håller på infon.

Dagens mat: en studentretro, tonfisk- och tomatsås till pasta. En konservburk av varje, plus lite grönsaker, plus lite creme fraiche, plus pasta, och det blir en massa portioner för typ inga pengar. Hemskt passande ju.

Dagens teve: kommer att bli Million Dollar Listing NY. Inte alls lika förtjust i den här serien som Work of art (gårdagens avsnitt var så braaa!), men det är dom här två jag följer för tillfället. Min favvomäklare är Ryan. Han är rätt hemsk och skrupellös, men oh man, han är bra teve!

4 kommentarer »

  1. Hej!
    Har precis läst läst ut din bok ”Välkommen hem” och har även läst ”tänk om det där är jag.” och tycker dina böcker är jättebra!
    Ska läsa lite andra böcker av dig också, t.ex ”saker som aldrig händer.”
    Vill själv blir författare när jag blir äldre och jag skriver mycket så jag tycker dina böcker är bra inspiration!
    Kram Ellen, 13 år

    Kommentar av Ellen — 30 juli, 2013 @ 13:11 | Svara

    • Tack Ellen, vad kul!!
      Skriv på och skriv på, det är mitt bästa råd för att bli författare.

      Kommentar av Johanna — 30 juli, 2013 @ 14:32 | Svara

  2. Jag håller med, det börjar kännas som att sommaren är slut. Ändå är det en bit kvar. Kommer du fortsätta frilansa i höst? Du ska inte tillbaka till skolan? Kul att du ska till bokmässan!

    Kommentar av Jonna Lindberg — 30 juli, 2013 @ 19:22 | Svara

    • Det är frilansarbete framöver nu!

      Kommentar av Johanna — 30 juli, 2013 @ 20:21 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

