Johanna Lindbäck

13 oktober, 2013

Två långväga språkgenier besökte Vallentuna-bibblan igår

Filed under: Livet — Johanna @ 18:42

Igår var jag och Lisa på Vallentuna-bibblan. Först pratade vi lite om författande och sen hade vi skrivövningar. Vi höll på i två timmar allt som allt. Efteråt var det en tjej i publiken som ville ha signerade böcker och då kom det fram att hon och hennes syster var här på semester från Tyskland. Tjejen hade tidigare jobbat här ett par år som barnflicka och lärt sig svenska, samt pluggat lite svenska sen. Syrran hade också pluggat lite, men i allmänhet verkade båda två vara språkgenier som plockade upp ett nytt språk genom att stå bredvid någon som kan det. Ungefär. (De deltog ju utan problem i skrivövningarna! Herregud.)
Och att de nu kom till bibblan var för att de läst på min blogg om eventet, och så hade det passat in i deras semester! Hon som jobbat som barnflicka här älskade att läsa svenska böcker och hon hade läst min ”Välkommen hem” tre gånger. Vilken fin publik!!

Det var sååå roligt att ni kom, Annika!! Och lycka till med översättandet!

1 kommentar »

  1. Tack för en härlig dag och många skrivtips. Det var verkligen spännande att lära sig mer om skrivandet. Jag fick även hjälp med mitt problem när det gäller att skriva en bok i rätt ordning. Det kommer hjälpa mig mycket när jag börjar med min nästa bok. Tack för det :-). Det var så kul att träffas. Hoppas vi ses igen någon gång. Annika

    Kommentar av Annika — 16 oktober, 2013 @ 21:43 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

