Johanna Lindbäck

23 oktober, 2013

Åh neeeeej nej NEJ

Filed under: Livet — Johanna @ 12:44

Idag blev jag intervjuad av en journalist i en hotellfoaje här i Stockholm. När det var dags för foto lite längre bort i foajén tog jag med min dator + ryggsäck och la i en fåtölj mellan oss. Hon fotade, vi skulle sen kolla på de 5 bilderna och står då framför fåtöljen. PRECIS framför. Max 1 meter ifrån den. På de cirka 15 sekunder som vi båda är fokuserade på bilderna hinner en man norpa åt sig datorn och gå ut. Jag upptäckte det direkt vi vände oss om sen men då hade han hunnit försvinna. Vet ju inte ens hur han ser ut. På övervakningskamerorna syns det enligt personalen att det är 2 män som samarbetar, så ett typiskt upplägg för tjuvar. Båda är propra och välklädda. Själva tjuven står liksom lite vid sidan av fåtöljen och bara väntar på rätta tillfället. Sen avlägsnar sig båda snabbt.

Det är så förbannat irriterande!! Har backup på de stora projekten på den, och tack och lov på översättningen som nyss blev klar för annars hade jag fan bara lagt mig ner och börjat grina på stört, men ändå! Det är lite bilder, lite annat grejs, privata saker. Inte för att jag tror att de kommer att läsa igenom mina texter, de kommer väl bara tömma den och sälja, MEN ÄNDÅ. Det känns för jävligt!!

Gjorde polisanmälan direkt och sen kom två civilpoliser förbi och tog med sig övervakningsbilderna. De var trevliga, beklagande, oförvånade och luttrade.
Nu får jag börja ringa försäkringsbolaget och allt sånt där.

(Som ni förstår är detta inlägg skrivet i affekt.)

8 kommentarer »

  1. Jag svär högt. Högt!

    Kommentar av Amanda (Alla har en bok) — 23 oktober, 2013 @ 12:49 | Svara

    • Typ en timme efter jag mejlat dig. Det SUGER.

      Kommentar av Johanna — 23 oktober, 2013 @ 12:50 | Svara

  2. Skit också! Att man aldrig ska kunna slappna av, att alltid behöva vara inställd på att någon vill åt ens grejer …

    Kommentar av Annika Estassy — 23 oktober, 2013 @ 13:47 | Svara

  3. Blir så oerhört arg och ledsen. Jag vill inte ha ett sådant samhälle men jag vet inte vad jag ska göra för ändra det. Du är en förebild som agerar så fort och skriver om det direkt! Hoppas att allt löser sig på ett rimligt sätt.

    Kommentar av MarveW — 23 oktober, 2013 @ 14:14 | Svara

  4. Fy fan för såna människor, man bli ju så arg!! Det gör ju så att man litar ännu mindre på andra människor…

    Kommentar av Malin — 23 oktober, 2013 @ 17:59 | Svara

  5. Sjukt, sjukt upprörande! Innehållet i en dator är ju så himla personligt och värdefullt (oftast), så jävla lågt att stjäla nåt sånt.

    Kommentar av annelie (boklotus) — 23 oktober, 2013 @ 22:04 | Svara

  6. Så lite pengar för dem och så mycket elände för dig. Min dator – med trasig skärm – blev snodd vid ett inbrott. Noll försäljningsvärde men sorglig förlust av foton som laddats över från kameran och inte hunnit backas. Blä för tjuvar.

    Kommentar av Manuskt — 24 oktober, 2013 @ 15:53 | Svara

  7. JA på allt ni skriver!!

    Kommentar av Johanna — 24 oktober, 2013 @ 21:49 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

